Key takeaways
Pros
- Fejlett szövegszerkesztő
- Speciális közzétételi lehetőségek
Cons
- Az oktatóprogram megszakadt és hibákat okoz
- Kell egy kis idő, mire rájön, hol vannak a dolgok
- Felesleges aktiválást igényel, még akkor is, ha Ön az egyetlen felhasználó
A Salesforce tudásbázis funkciója nem a leggyorsabb és nem a legegyszerűbb az első lépések között. Megtalálni és megtanulni, hogyan engedélyezhető a Salesforce-eszközök hatalmas tengerében, eltarthat egy ideig, de nem fog csalódni, ha megteszi. Bár a Salesforce tudásbázis nem az elérhető legjobb tudásbázis, minden bizonnyal jól fogja végezni a munkát, különösen akkor, ha más nagyszerű eszközökre van szüksége, amelyeket a Salesforce kínál
A Salesforce használatának megkezdése
A Salesforce egy nagyon jól ismert ügyfélkapcsolat-kezelési szoftver, és egyben az egyik legjobbra értékelt CRM megoldás a piacon. Könnyen elérhető próbaverziót kínál, amellyel pillanatok alatt elkezdheti használni tudásbázisát. Mindössze egy egyszerű regisztráció és e-mail megerősítés szükséges. A Salesforce webalkalmazásként működik, így az induláshoz nem kell semmit telepítenie a számítógépére. Mivel a Salesforce számos eszközzel és funkcióval rendelkezik, az alkalmazás egy Első lépések útmutatót kínál, amelyben meghatározhatja, hogy mi lesz a Salesforce elsődleges használata. Kiválaszthatja a Tudáskezelés opciót, és a rendszer elindít egy rövid oktató programot, amellyel megismerheti a felületet.
Noha az oktatóanyag eleinte nagyszerű dolognak tűnt, gyorsan elromlott, ha valami mást tettem, mint amit mondott. A Salesforce használatának első öt percében egy bemutató hibaüzenetet kaptam. Összességében az útmutató nem volt túl hasznos, a javaslatok zavaróak voltak, és jobban jártam, ha egyedül fedezem fel az alkalmazást. Az alkalmazás felülete elsőre remekül néz ki, de előfordulhat, hogy nagyon hamar zavarónak és intuitívnak találja. Eltartott egy ideig, mire elkezdtem írni az első tudásbázis-cikkemet, miután átugrottam néhány karikán.
A tudásbázis megtalálásához kattintson a bal felső sarokban található Alkalmazásindító ikonra, és keressen rá a Knowledge kifejezésre. Könnyűnek tűnik igaz? Nos, ha Ön olyan új felhasználó, mint én, akkor zavarba jön, hogy miért nem tud új cikket létrehozni. Nem voltak ikonok és szerkesztési lehetőségek. Meg kellett keresnem egy online útmutatót, hogy megtudjam, először engedélyt kell adnom magamnak tudásbázis cikkek létrehozására a konfigurációban. Ez az opció a Beállítás > Beállítás > Felhasználók alatt található. Kattintson arra a felhasználóra, akinek módosítani szeretné az engedélyeket, és jelölje be a „Knowledge user” melletti négyzetet.
Felhasználói élmény és funkciók
Miután végre eljutottam a teljesen működőképes tudásbázishoz, a dolgok egy kicsit egyszerűbbé váltak. Rögtön választhat a GYIK vagy az eljárás leírása között. A leírást választottam, és ami igazán meglepett, az a cikkszerkesztőben elérhető mezők választéka volt. A cikk neve, leírása és érvényesítési állapota mellett számos más mező is megjelenik. Ezek az eljárás közönsége, az eljárás célja, az eljárás figyelmeztetései és az eljárás lépései.
Mindezek a mezők magától értetődőek, de a választás, hogy ezek szerepeljenek, meglehetősen szokatlan. Ez nem feltétlenül jó vagy rossz dolog, ez attól függ, hogy milyen típusú cikkeket szeretne írni. A magam nevében szólva, ezt egy kicsit nehézkesnek találtam, és inkább valami lényegesebbet szeretnék, anélkül, hogy a Salesforce egy előre beállított írási struktúrára kényszerítene. Dönthet úgy is, hogy ezeket a lépéseket teljesen kihagyja, és azt írja le, amit szeretne.
Maga a tudásbázis-szövegszerkesztő remek, nincs rá komolyabb panaszom. Ez nem csak egy alapvető íróeszköz, hanem speciális szövegformázási lehetőségeket is kínál, nagyfokú rugalmasságot biztosítva a felhasználóknak. A szerkesztő támogatja az olyan mellékleteket, mint a képek, videók és hivatkozások. Ez egy szabványos szerkesztő, amelynek használata meglehetősen egyszerű, nem okoz kellemetlen meglepetéseket, és rendeltetésszerűen működik.
A cikk előnézetében a szerkesztőn kívül láthatósági beállításokat, adatokat és információkat és még sok mást is megtalálhat. Nem nehéz megtalálni a legfontosabb cikkinformációkat, de a felület kissé zsúfoltnak tűnik, a lehető legtöbbet igyekszik egyhuzamban bemutatni. Ez egy kis probléma egy egyébként funkcionális kialakításban. Összességében a Salesforce tudásbázis nem a legrosszabb, de nem is a legjobb.
Árazás
A Salesforce az árképzési tervek széles választékát kínálja, hogy alkalmazkodjon a különféle eszközökhöz, funkciókhoz és felhasználásokhoz. A tudásbázis főként a Service Cloud Salesforce eszközkészlet része. A Service Cloud négy díjszabással rendelkezik, amelyek jellemzői eltérőek. Nézzük meg mindegyiket.
Essentials
Az Essentials csomag havi 25 dollárba kerül felhasználónként. A tudásbázis-szolgáltatások mellett ügykezelési eszközöket, szervizkonzol-alkalmazásokat és telefonos integrációt kínál. Ez a legolcsóbb elérhető Salesforce árazási csomag.
Professional
A Professional csomag havi 75 dollárba kerül felhasználónként, és mindent tartalmaz, amit az Essentials csomag tartalmaz, valamint új funkciókat kínál a szolgáltatási szerződésekkel és a jogosultságokkal.
Enterprise
Az Enterprise csomag havi 150 dollárba kerül felhasználónként. Tartalmazza az előző két csomag összes eszközét és funkcióját, és hozzáadja a webszolgáltatások API-eszközeit.
Unlimited
Az Unlimited csomag havi 300 dollárba kerül felhasználónként, és mindent kínál, amit a Salesforce Service Cloud kínál. Megkapja az előző három csomag összes eszközét, valamint egy prémium sikertervet.
Következtetés
A Salesforce-szal való munka nem a legkönnyebb feladat a világon. Ugyanazok a dolgok, amelyek miatt ez az egyik legjobb és leggazdagabb megoldás a különféle felhasználási esetekre, ugyanazok a dolgok, amelyek elvonják a hangsúlyt a felhasználói élményről. Bár a Salesforce tudásbázis megfelelően működik, jobban meg lehetne tervezni. A Salesforce-ban való navigáció nem a legegyszerűbb, de nagyon jól működik, tekintve, hogy sok egyéb eszközt és funkciót tartalmaz. Azok az emberek, akik igazi többfunkciós megoldást keresnek, nem fognak csalódni, míg azok, akiknek a tudásbázison kívül kevesebb eszközre van szükségük, valószínűleg kevésbé átfogó megoldást kell keresniük.
Frequently Asked Questions
Nem tudok új tudásbázis cikkeket hozzáadni, hogyan tehetem meg?
Valószínűleg nincs engedélye tudásbáziscikkek létrehozására és szerkesztésére. Ezt a Beállítás > Beállítás > Felhasználók menüpontban javíthatja. Kattintson a felhasználónevére a listában, és keresse meg a „Knowledge user” elemet. Ha az opció melletti jelölőnégyzet nincs bejelölve, akkor nem fog tudni dolgozni a tudásbázissal. Jelölje be a jelölőnégyzetet, mentse el a változtatásokat, és ettől kezdve már képes lesz cikkeket létrehozni és szerkeszteni a tudásbázisban.
Hol találom a tudásbázis funkciót a Salesforce Service Cloudban?
A tudásbázis szolgáltatás neve „Knowledge” a Salesforce-ban. Megtalálhatja, ha a bal felső sarokban lévő alkalmazásindítóra kattint, és ott keres rá. Miután látta a lehetőséget a keresésben, egyszerűen kattintson rá, és a webhely átirányítja Önt a tudásbázishoz.