Key takeaways
Pros
- Robusztus, sokféle funkcióval
- Felhasználóbarát tudásbázis szerkesztő
- Számos további alkalmazás közül választhat
Cons
- További költségek az extra frissítések miatt
- Magasabb ár
- A támogatással nehéz lehet kommunikálni
A Zendesk Suite használatának megkezdése
Az ingyenes próbafiók létrehozása nagyon egyszerű volt. Kitöltöttem az adataimat, és miután megerősítettem az e-mailemet, már indulhattam is. Bejelentkezéskor egy élménykonfigurációs képernyő fogadott.
Miután úgy döntöttem, hogy kihagyom, hozzáfértem a fiókomhoz. Amikor bejelentkezik, megtekintheti az Első lépések táblát vagy az Irányítópultot, amely gyors áttekintést nyújt fióktevékenységéről.
Miután gyorsan körülnéztem, el akartam kezdeni a tudásbázis szoftver tesztelését. És itt kezdődtek a bajok.
Először is nem tudtam, hol találom azt a lapot, amely elvisz valami cikkszerkesztőhöz. A bal felső sarokban található + Hozzáadás gombbal jegy, felhasználó, szervezet vagy keresés közül választhat.
Ezért úgy döntöttem, ideje áttekinteni a támogatási dokumentációt. A támogatási cikkek megtalálása nagyon egyszerű volt, azonban nem sokat segítettek. Félreértés ne essék, ők biztosítottak útmutatót és oktatóanyagokat. Az egyetlen probléma az volt, hogy a + Hozzáadás gomb felé mutattak. Rájöttem, hogy biztos más gomb volt, mint amit használtam, megpróbáltam megtalálni a felhasználói felületen.
Lám, nem jártam sikerrel. Így alaposabban megnéztem egy apró képernyőképet a támogatási cikkben. A háttérszín eltér a felhasználói felületem színétől. Aha! Megvan, csak meg kell találnom a megfelelő felületet. Így ezt szem előtt tartva megnéztem a jobb sarki ikont egy legördülő menüvel az összes elérhető felülettel.
Ez egy lépés volt a helyes irányba, de a bajom még nem ért véget. Rákattintottam mindegyikre, és miután regisztráltam egy új termékre, amely korábban nem szerepelt az ingyenes próbaverziómban, feladtam, és írtam a támogatásnak.
Miután üdvözölt egy meglehetősen segítőkész chatbot, azt mondták, hogy várjak egy pillanatot, amíg az értékesítési képviselő felveszi velem a kapcsolatot. Nem vártam sokáig, és megjelent valaki emberi hangzású névvel. Megelégedve, hogy kérdéseim választ kapnak, elkezdtem csevegni. Kivéve, néhány üzenet után gyanakodni kezdtem, hogy az értékesítési képviselő nem éppen ember. Kissé frusztráló össze-vissza fordulás következett.
Egy idő után azonban választ kaptam a kérdésemre, hogyan kell tudásbázis cikket írni. Viszont, ez válasz volt, de nem a válasz. A támogatás tájékoztatott a Knowledge Capture alkalmazásról. Mivel nem akartam további információkat keresni a botról, ismét a támogatási dokumentációhoz fordultam, hogy megtudjam, hogyan kell telepíteni és használni az alkalmazást. Néhány útmutató segítségével sikerült gond nélkül telepítenem az alkalmazást.
Ez azonban nem igazán segített, mivel az alkalmazás csak a kapott jegyekből képes tudásbáziscikkeket készíteni. Félreértés ne essék, ez egy nagyszerű dolog, és sok esetben nagyon hasznos lehet. Azonban még mindig nem az volt, amit kerestem.
Szóval visszatértem ahhoz, hogy szinte mindenre kattintsak, amit találtam. És végül rátaláltam a megfelelő felületre a szükséges képességekkel!
Az Útmutató felületen van még egy + Hozzáadás gomb. Erre kattintva kiválaszthatja, hogy cikket szeretne írni, vagy rovatot, kategóriát, közösségi bejegyzést vagy közösségi témát szeretne létrehozni.
Miután a legördülő menüben a Cikk opcióra kattintottam, egy szövegszerkesztőbe kerültem.
És hogy őszinte legyek, ezek után egy kicsit csupasznak tűnt számomra. Szerkeszthet tartalmat, címkéket adhat hozzá, kategorizálhat, képeket és egyéb médiát tölthet fel. Ha végzett, mentheti vagy közvetlenül közzéteheti a cikket. Mindez nagyszerű és hasznos, de egy kicsit kiábrándító volt, különösen azok után, hogy mennyire nehéz volt megtalálni.
Miután körülnéztem a további szerkesztési lehetőségek után, néhány fizetős frissítésbe botlottam.
Felhasználói élmény és funkciók
Mindenekelőtt a Zendesk magában foglalja a leggyakoribb böngészőket. Google Chrome-ot használtam, de működnie kell Firefoxon, Safarin és Microsoft Edge-en is.
A Zendesk Suite tudásbázis szoftvere minden alapvető funkcióval rendelkezik, amelyre szüksége van tudásbázis cikkek, közösségi bejegyzések stb. írásához. Ingyenes próbafiókom segítségével mindent meg tudtam tenni egy tudásbáziscikk sikeres megírásához és közzétételéhez.
Problémám akadt a sok felülettel, lappal és szolgáltatással rendelkező robusztus webhelyen való navigálás során. Végigolvastam a támogatási cikkeket, és bár hozzáférhetőek és könnyen megtalálhatók voltak, nem mondhatom, hogy sokat segítettek. A Zendesk támogatási portáljának egészét figyelmen kívül hagyva azonban a tudásbázisszoftverről szóló cikkek nem voltak elegendőek számomra, mint új felhasználó számára.
Egy másik dolog, amit meg kell említenem, az a törekvésem, hogy kitaláljam, mely árképzési tervek tartalmaznak tudásbázisszoftvert, és melyek nem. Végigolvastam a Zendesk árképzési oldalát, és bár volt egy ötletem, meg akartam erősíteni, hogy biztos legyek benne. Ezért ismét írtam a supportnak.
Már említettem a chatbottal kapcsolatos enyhe csalódottságomat. De legalább 30 perces beszélgetés után megpróbáltam meggyőzni, hogy válaszoljon a kérdésemre, készen álltam feladni.
Annak ellenére, hogy kizárólag angolul kommunikáltam vele, a chatbot még különböző nyelveken is megpróbált velem beszélni.
A támogató interakciómnak is voltak könnyed pillanatai, bár akkor még nem voltam benne biztos, hogy nevessek-e. Szerintem ezt Ön is eldöntheti.
Végül azonban megkaptam a választ, amire szükségem volt.
Árazás
Suite Growth
A Zendesk legolcsóbb csomagja, amely tudásbázis szoftvert is tartalmaz, a Suite Growth. Ügynökönként havi 79 euróért, amelyet évente számlázunk ki, tudásbázis cikkeket készíthet az AI segítségével. Az ebbe a szintbe tartozó további szolgáltatások a jegykezelő szoftver, a többcsatornás ügyfélszolgálati szoftver, az önkiszolgáló ügyfélportál, a jelentéskészítés, az elemzések stb.
Suite Professional
Az évente számlázott ügynökönkénti 99 eurós árszint az alacsonyabb szintek összes szolgáltatását tartalmazza, néhány kiegészítéssel, például integrált közösségi fórumokkal, fejlett hangszolgáltatásokkal, HIPAA-megfelelőséggel, adathely-beállításokkal és egyebekkel.
Következtetés
Összefoglalva a Zendesk Suite tudásbázis szoftverével kapcsolatos tapasztalataimat, azt kell mondanom, hogy működőképes volt, bár kissé alázatos. A regisztrációs folyamat gyors és egyszerű volt, és néhány felületi szintű funkció nagyon hozzáférhető volt. Ha azonban mélyebben kell elmélyednie a szoftverben, akkor az zavaróvá válik.
A Zendesk Suit cikkszerkesztője minden alapvető funkciót biztosít a tudásbázis cikkek írásához. Ha azonban haladóbb lehetőségekre van szüksége, külön kell fizetnie a frissítésekért. Ne feledje továbbá, hogy a Zendesk Suite-nak összesen 40 000 cikk korlátja van.
Úgy gondolom, hogy a Knowledge Capture alkalmazás, amely lehetővé teszi a jegyek tudásbáziscikkekké alakítását, számos súgószolgálat számára hasznos lehet. Ez az alkalmazás elérhető a Suit Growth árképzési tervben, így kipróbálhatja.
Összességében a Zendesk Suite rengeteg lehetőséget rejt magában, rengeteg nagyszerű termékkel és funkcióval. A felhasználói élményt illetően azonban több finomhangolást igényel.
Frequently Asked Questions
Nem tudom, melyik felületet használjam
A különféle felhasználói felületekről a Zendesk támogatási cikkeiben olvashat. Ha meg szeretné tudni, hogy éppen melyik felületet használja, lépjen a jobb oldali sarokban található helyi panelre. Az interfészek listája és a jelenleg használt interfészek listája ott található az alapvető fiókadatokkal együtt.
Nem tudok alszakaszokat hozzáadni a tudásbázis cikkeimhez
Ha alszakaszokat szeretne hozzáadni a cikkekhez, lépjen a Cikkek elrendezése lapra, és vásároljon frissítést az alszakaszokhoz. A Frissítés gombra kattintva megvásárolhatja, majd közvetlenül hozzáadhatja tudásbázis szoftveréhez.
Regisztráció után azonnal ki lettem zárva a fiókomból
Ebben az esetben vegye fel a kapcsolatot az ügyfélszolgálattal, és igazolja fiókját. Nyissa meg a Zendesk Suite webhelyét, és indítson csevegést az élő csevegés widget segítségével. Fiókja igazolásához meg kell adnia a következő információkat: teljes neve, cége neve, webhelyének URL-címe, valamint annak leírása, hogy hogyan tervezi használni a Zendesket vállalkozása számára. Ezt követően képesnek kell lennie a fiók ellenőrzésére és helyreállítására.