Mi az a ROI?
A befektetés megtérülése (ROI) egy népszerű mérőszám, amely a befektetés jövedelmezőségét és hatékonyságát értékeli. A mérőszám szerves része több befektetés jövedelmezőségének összehasonlításakor.
A befektetés megtérülési mutatója előrelátást ad annak meghatározására, hogy egy befektetés pozitív megtérülést hoz-e. Ezért lehetővé teszi olyan pénzügyi döntések meghozatalát, amelyek nagyobb valószínűséggel lesznek sikeresek.
Hogyan kell kiszámítani a ROI-t?
Az alapvető ROI számítás a következőket tartalmazza:
- A kezdeti befektetés levonása a befektetés végső értékéből (ami egyben a nettó hozam is).
- A nettó hozam elosztása a beruházás költségével.
- Szorozza meg 100-zal (az érték százalékos kifejezéséhez).
A végső befektetési érték – Kezdeti befektetési érték
ROI = ⸻⸻⸻⸻⸻⸻⸻⸻⸻ X 100%
A beruházás költsége
A befektetés nettó megtérülése
= ⸻⸻⸻⸻⸻ X 100%
A beruházás költsége
Az átlagos ROI képlettel az a probléma, hogy nem veszi figyelembe az időszakokat.
Vegyünk például egy olyan vállalkozást, amely a LiveAgent szoftverével ROI call center megoldást hoz létre, és 3 év alatt 20%-os megtérülést ér el. A képlet azt sugallja, hogy a beállítás utáni 10 nap és a 3 év utáni visszatérítés ugyanaz. Valójában a 20%-os hozam 10 nap alatt sokkal jobb, mint 3 év.
Egy ilyen probléma megoldásához használhatja az évesített ROI-képletet az éves hozam eléréséhez.
Az éves hozam kiszámításának képlete a következő:
Évesített ROI = [(1 + ROI)1/n – 1] X 100
Tegyük fel, hogy egy befektetés hat év alatt 60%-os megtérülési arányt produkált. Egy kezdő befektető feltételezheti, hogy az egyszerű átlagos ROI 10%, ha elosztjuk a hozamot a tartási időszakkal.
Ez azonban csak egy durva becslése az éves hozamnak, mert figyelmen kívül hagyja a kompenzáció befektetésre gyakorolt hatását (amely idővel jelentős változást hozhat). Minél hosszabb az időszak, annál nagyobb a különbség.
Az éves kamatláb ebben az esetben a helyes képletből a következő:
Éves ROI = [(1 + 0,60) 1/6 – 1] X100 = 8,15%
Az évesített képlet legjobb része?
Egy évnél rövidebb tartási időszakokra is felhasználhatja, ha a tartási időszakot egy év töredékére konvertálja.
A befektetés pozitív megtérülése nettó nyereséget jelent, mivel a megtérülés meghaladja a kapcsolódó költségeket.
A negatív ROI a befektetés értékének egy adott időszak alatti csökkenését jelzi. Beruházásból, üzleti teljesítményből vagy befektetett projektből származó veszteségre utal.
A ROI képletét a következőkre használhatja:
- Mérje meg egy részvény jövedelmezőségét
- Értékelje az ingatlanügyletek teljesítményét
Milyen korlátai vannak a ROI képletnek?
Bár a befektetés megtérülése könnyen kiszámítható, nem korlátlan:
Figyelmen kívül hagyja az időt
A befektetés megtérülési képlete figyelmen kívül hagyja a pénz időértékét, és kevésbé pontos a hosszú távú befektetések értékelésekor. Nem veszi figyelembe a pénz tágabb időértékét vagy a befektetés tartási idejét. Ez azt jelenti, hogy kevésbé pontos lehet, ha olyan hosszú távú befektetéseket értékel, amelyek több időt igényelnek a nyereséghez.
Nem alkalmazkodik a kockázathoz
A kockázat és a megtérülés mindig összefonódik. Minél magasabb egy befektetés potenciális megtérülése, annál nagyobb a megfelelő kockázat. A ROI előrejelzései nem értékelik a kapcsolódó befektetési kockázatokat, csak a végső és a kezdeti költséget.
Túlságosan leegyszerűsítheti az összehasonlító folyamatot
A képlet csak a beruházás költségét hasonlítja össze a végső költséggel. Minden összehasonlított cégnek hasonló számviteli gyakorlatot kell követnie a következetesség megőrzése érdekében. Ha másként értékeli egy vállalat eszközértékét vagy nyereségét, az pontatlanná teheti a befektetések közvetlen megtérülését.
A fenti korlátok leküzdése érdekében a befektetők a befektetés évesített megtérülését veszik figyelembe a befektetés jövedelmezőségének értékeléséhez.
A hozamok kiszámítása önmagában csapda lehet. A hatékonyságot méri, ami jó és hasznos.
Ha egy vállalat a beruházási és karbantartási költségek csökkentése érdekében csökkenti a költségvetését, téves számításokat végezhet.
Míg az alacsony fenntartási költség fenntartása kritikus fontosságú, a marketingkampányok vagy bármely más marketingbefektetés csökkentése megbéníthatja a bevételek arányát.
Előfordulhat, hogy egy vállalkozás ilyen esetben pozitív ROI-számítással rendelkezik, de a rövid távú eredményekre való összpontosítás miatt nem tudja kihasználni teljes bevételi potenciálját.
Mi a jó ROI egy vállalkozás számára?
Az, hogy mi tekinthető jó ROI-nak, a befektetés típusától függ. Például:
A befektetés típusa | Példa a jó ROI-ra |
---|---|
Marketing kampány | A befektetés ötszöröse |
Social media marketing effort | A követők számának növekedése vagy a megjelenítések száma |
Investing in customer relationship management | 140%-kal nőtt a termékkiadás |
Kockázati kapitalizmus | Extra magas potenciális megtérülés, mert csak 4/10 induló vállalkozás termel profitot |
ROI call center megoldások | Megnövelt ügyfélmegtartási arány és élettartam-érték |
Nem minden befektetés egyenlő – tekintse a kockázattal kiigazított hozamot teljesítménymérőként.
According to conventional wisdom, an annual ROI of over 7% is good for stock investment. This is the average annual return of the S&P 500, accounting for inflation.
Előfordulhat azonban, hogy az S&P ROI értéke alkalmatlan az Ön eszközosztályára vagy arra a kockázati szintre, amelyet hajlandó felvállalni. Különböző befektetésektől függően változik, ezért érdemes megfontolni:
- A vállalni kívánt kockázati szint
- Mi történik, ha elveszíti a befektetett pénzt
- Mennyi haszonra van szüksége a befektetési lehetőségből
Általában minél magasabb a megtérülés, annál jobb. A való életben azonban nehéz olyan vállalkozást találni, amely megnövekedett befektetési megtérüléssel rendelkezik nagyobb kockázat nélkül.
A kockázat szerves része a kamatláb vagy a megtérülés értékelésének. A magas potenciális hozam nagyobb kockázattal jár.
Probing the market and taking advantage of investing research services can keep you well-informed with important factors that need to be considered when making decisions, such as risk assessment, market analyses, and financial recommendations.
Általában a jó ROI pozitív – a nettó hozam meghaladja a nettó költségeket. A rossz ROI negatív – a nettó költség meghaladja a megtérülést.
Invest efficiently
LiveAgent's omnichannel help desk software offers over 130 features that will make sure your investment was right. Want to learn more?
Frequently Asked Questions
Mi az a ROI?
A befektetés megtérülése (ROI) egy egyszerű mutató, amely elosztja a befektetés nettó nyereségét (vagy veszteségét) a befektetés költségével.
Hogyan lehet kiszámítani a befektetés megtérülését?
A befektetés megtérülésének kiszámításához ossza el a nettó nyereséget (jelenérték - kezdeti befektetés) a beruházás költségével, és szorozza meg 100-zal.
Milyen korlátai vannak a ROI képletnek?
A befektetés megtérülési képlete nem veszi figyelembe az időt. Így figyelmen kívül hagyja az összetett hozamokat. A képlet sem alkalmazkodik a kockázatokhoz, tehát mást is figyelembe kell venni a befektetési döntések meghozatalakor.
Mi a jó ROI egy vállalkozás számára?
A helyzettől függ. Nincs egy mindenkire érvényes definíció, amely minden példányra vonatkozna. Abban azonban egyetérthetünk, hogy minél magasabb a ROI, annál jobb.
Miután megismerkedtél a befektetés megtérülésének fogalmával, érdemes elolvasni a Konverziós arány optimalizálás témáját. Ez a cikk bemutatja, hogyan lehet javítani a konverziós arányt, és milyen eszközökkel érheted el ezt. Emellett, ha érdekel a technológia és az innováció, a Hangos felhasználói felület cikk is izgalmas lehet számodra. Megtudhatod, hogyan alakítható ki egy hatékony VUI, és milyen előnyei vannak ennek a technológiának az ügyfélszolgálati környezetben.
Fedezze fel a KPI-k, azaz a fő teljesítménymutatók jelentőségét az üzleti életben! A LiveAgent szoftver és VoIP rendszer segít javítani az ügyfélszolgálat teljesítményét, növelve a vevői elégedettséget az átlagos várakozási és probléma megoldási idők csökkentésével. Próbálja ki ingyen, kötelezettségek nélkül!
Visszahívás az ügyfélszolgálattól
Fedezze fel, hogyan javíthatja ügyfélszolgálati élményét az automatikus visszahívás funkcióval a LiveAgent segítségével. Csökkentse a várakozási időt, növelje az ügyfelek elégedettségét és a képviselők produktivitását. Lépjen be a jövőbe a többcsatornás ügyfélszolgálati szoftverrel!
Fedezze fel, hogyan optimalizálhatja vállalkozása ügyfélszolgálatát az átlagos kezelési idő (AHT) csökkentésével! Ismerje meg az AHT kiszámításának módját, nyomon követésének előnyeit, és javítsa ügyfélélményét, költségvetését és call center termelékenységét. Indítsa el ingyenes LiveAgent fiókját kötelezettségek nélkül!