Mi az a bejövő hívás?
Ez egy hívás, amelyet az ügyfél kezdeményez, és a vállalat kapcsolattartó központjába irányít. Ezeket a bejövő hívásokat általában az ügyfélszolgálati ügynökök kezelik a bejövő call centerekben. Nem minden bejövő hívást kezel az első kapcsolattartó. Egyes ügyfélkérések több időt és erőfeszítést igényelnek a sikeres megoldáshoz.
A bejövő hívásoknak két fő típusa van:
ügyfélszolgálati bejövő hívások – Ezeket a hívásokat meglévő ügyfelek kezdeményezik, akik panaszaikat vagy kérdéseiket szeretnék megoldani. Az ügyfélszolgálati ügynökök igyekeznek a lehető leghamarabb megoldani a problémákat, hogy fenntartsák a magas szintű ügyfél-elégedettséget.
értékesítési bejövő hívások – Egy másik elnevezésük a ‘meleg hívások’. Ezeket a hívásokat általában olyan potenciális ügyfelek kezdeményezik, akiknek kérdéseik vannak egy termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban. Az ilyen típusú hívásokat kezelő ügynökök válaszolnak az ügyfelek kérdéseire, és megpróbálnak eladást kezdeményezni.
Bejövő vs kimenő hívások
A fő különbség a kettő között az, hogy ki kezdeményezi őket. A bejövő call centerekben az ügynökök olyan ügyfelektől fogadják a hívásokat, akik valamilyen problémát vagy lekérdezést próbálnak megoldani. A kimenő call centerekben az ügynökök hívják a meglévő vagy potenciális ügyfeleket. Ezek közé tartozhatnak a telefonos értékesítés, az utólagos telefonhívások, a piackutatás stb.
Hogyan kell kezelni a bejövő hívásokat
Minden ügyfélközpontú vállalat tudja, hogy az ügyfélélmény a legfontosabb. Alapvető fontosságú, hogy a telefonos ügyfélszolgálat minden ügyfélszolgálati képviselője megfelelő képzésben részesüljön, és rendelkezzen a megfelelő telefonhívás kezelési készségekkel.
Ezenkívül naprakésznek kell lenniük az Ön termékeivel és szolgáltatásaival kapcsolatban, hogy a lehető legjobb ügyfélszolgálatot nyújthassák.
A folyamatos tréningek és szemináriumok segítenek az ügynököknek fejleszteni ezeket a készségeket, és elsajátítani a termékei csínját-bínját.
Néhány kulcsfontosságú gyakorlat a sikeres bejövő hívásokhoz:
kapcsolatok építése
pozitív attitűd megőrzése – Ha egy csalódott ügyfélnek negatív hangon válaszol, az senkinek sem segít.
személyre szabás – éreztesse a hívó féllell, hogy fontos és értékes.
legyen ura a helyzetnek – A hívó felek nem szeretik a fárasztó várakozási időt. A profiljuk keresése vagy a régi interakciók elolvasása értékes időt vehet el ügyfele napjából. Emiatt az ügyfélszolgálati szoftvernek integrálódnia kell a CMS-be.
az igények megértése – Legyen mindig megértő, udvarias és segítőkész.
Bejövő hívás stratégia felépítése
A bejövő hívás stratégia felépítésének fő célja az ügyfélélmény fokozása. A bejövő call center megoldások a legdrágább ügyfélszolgálati szolgáltatások közé tartoznak. Ezért tudnia kell, hogyan oszthatja el a legjobban az erőforrásait, hogy a legtöbbet hozza ki a költségvetéséből.
Használjon megbízható kapcsolattartó szoftvert
Ha azt szeretné, hogy az ügyfélszolgálat naprakészen tartsa a modern szabványokat, fontolja meg a többcsatornás ügyfélszolgálati szoftver (például a LiveAgent) alkalmazását. Lehetővé teszi, hogy több csatornáról, például hívásokról, e-mailekről, közösségimédia-üzenetekről is kezelje az ügyfelek megkereséseit.
A különböző ügyfelek a kommunikáció különböző módjait részesítik előnyben, és Önnek készen kell állnia a szállításra.
Önkiszolgáló lehetőségek biztosítása
Nem minden ügyfele fordul szívesen Önhöz minden felmerülő problémájával. Ezért van szükség önkiszolgáló lehetőségekre. Nem csak arra hatalmazza fel ügyfelét, hogy saját kérdéseit megoldja, hanem lehetővé teszi a rendelkezésre álló ügynöki erőforrások jobb kezelését is. Így az ügynökeinek nem kell egyszerű kérdésekre válaszolniuk, és képesek lesznek az igényesebb problémákra összpontosítani.
Használja a megfelelő technikát
Számos technikai lehetőség kínálkozik a bejövő call centerek számára. Határozza meg igényeit, majd fektessen be a legjobb megoldásba.
Néhány szem előtt tartandó képesség:
interaktív hangválasz – Az IVR lehetővé teszi a hívó felek számára, hogy navigáljanak a telefonrendszerben, mielőtt a bejövő ügyfélközpont ügynökeihez beszélnének.
automatikus híváselosztás – Az ACD az előre meghatározott kritériumok alapján különböző ügynökökhöz vagy részlegekhez irányítja a hívó feleket.
CRM integráció – Ezzel az ügynökök könnyen hozzáférhetnek az ügyfelekkel folytatott összes rögzített interakcióhoz.
call center szoftver – egy mindenre kiterjedő help desk szoftver, amely lehetővé teszi ügynökei számára a jegyek kezelését, a hívásfelvételek elemzését és a teljes híváselőzmény megtekintését, elengedhetetlen a bejövő hívási kampányok futtatásakor.
Kövesse nyomon a mérőszámokat
Számtalan mérőszámot kell követni, amikor a call center működtetéséről van szó. Végül is ezek a legjobb módszerek a fejlesztésre szoruló területek azonosítására.
A bejövő call centerek legjelentősebb mutatói a következők:
első kapcsolatfelvételi megoldási arány – az első interakció során megoldott kérdések százalékos aránya
átlagos kezelési idő – átlagos híváskezelési idő
átlagos várakozási idő – az iparági szabvány körülbelül 20 másodperc
vevői elégedettség
elhagyási arány – azon hívások százalékos aránya, amelyeket az ügyfelek ejtettek el, mielőtt az ügyfélszolgálati ügynököt elérték volna
szolgáltatási szint – a megadott időtartamon belül fogadott hívások százalékos aránya
Határozza meg eljárásait és szabályzatait
Ha minden szükséges technikával és személyzettel rendelkezik, szánjon egy kis időt az irányelvek világos megfogalmazására. Győződjön meg arról, hogy megfelelnek a helyi törvényeknek. Ügyvédet fogadhat annak megállapítására, hogy minden összhangban van-e a vonatkozó jogszabályokkal.
Hozzon létre alkalmazotti kézikönyveket, amelyek egyértelműen meghatározzák a kapcsolattartó központ minden pozíciójához tartozó jogokat és kötelezettségeket. Győződjön meg arról, hogy mindenki megérti vállalati kultúráját, és képviselni tudja márkáját.
Create a seamless service experience
Boost your customer support efforts with LiveAgent’s multichannel contact center today.
Frequently Asked Questions
Mit jelent a bejövő hívás?
Egyszerűen fogalmazva, a bejövő hívás olyan interakció, amikor az ügyfél telefonon felveszi a kapcsolatot az ügyfélszolgálattal vagy az értékesítési csapattal. Amikor az ügyfélszolgálati csapatok bejövő hívást kapnak, az általában egy kérdésről vagy az ügyfél esetleges problémájáról szól. Amikor egy ügyfél felkeresi az értékesítési csapatát, általában kérdése van a vállalat termékeivel vagy szolgáltatásaival kapcsolatban.
Hogyan kezelje a bejövő hívásokat?
Győződjön meg arról, hogy ügynökei jól felkészültek és képzettek a lehető legjobb ügyfélszolgálat biztosítására. Empatikusnak, segítőkésznek kell lenniük, törekedniük kell a tartós kapcsolat kiépítésére az ügyfelekkel. Hiszen a bejövő hívások fő célja a magas szintű ügyfélélmény biztosítása.
Hány hívást kell fogadnia egy bejövő ügynöknek?
Nagyon nehéz megbecsülni, hogy az ügynöknek átlagosan mennyi bejövő hívást kell fogadnia. Ennek oka elsősorban az, hogy a bejövő hívások reaktívak, és számuk nagymértékben függ különböző külső tényezőktől. Egy egyszerű képlet a következőképpen számítja ki az ügynökök által egy adott időszakban fogadott bejövő hívások számát: Bejövő hívások száma / Ügynökök száma = Ügynökenkénti hívások száma Kiszámolhatja, hogy az ügynökei hány bejövő hívást kezelnek naponta, havonta, hetente stb. Mindazonáltal inkább a mérőszámokra és a teljesítményjelentésekre kell összpontosítania. Az ügyfelek visszajelzését is kérheti, hogy megtudja, milyen tapasztalataik voltak az Ön szolgáltatásával kapcsolatban.
Ha már mindent megtudtál a bejövő hívásokról, érdemes továbbolvasnod a kimenő hívások jelentéséről. Ez az oldal segít megérteni, hogyan fejlesztheted a kimenő hívásaid stratégiáit, és javíthatsz a KPI-ken. Továbbá, ha kíváncsi vagy, miért érdemes bejövő hívásközpontot használni, látogasd meg a bejövő hívásközpont oldalát. Itt megtalálhatod a bejövő call center szoftver használatának előnyeit és az ezek beállításával kapcsolatos tippeket.
Fedezze fel a hívásidő jelentőségét az ügyfélszolgálati teljesítmény mérésében! Ismerje meg, hogyan számítsa ki az átlagos hívási időt, és különböztesse meg az átlagos kezelési időtől. Optimalizálja call centerét szakértői magyarázatokkal és mélyreható belső tudásbázissal. Kezdje az ingyenes LiveAgent fiókját még ma!
Fedezze fel a bejövő értékesítési képviselők szerepét, akik vállalati termékeket és szolgáltatásokat értékesítenek potenciális vásárlóknak. Tanulja meg, milyen készségekre van szükség ahhoz, hogy sikeres legyen ebben a pozícióban, és hogyan alakíthatja a bejövő potenciális ügyfeleket fizető vásárlókká. Kezdje el saját ingyenes fiókjával a LiveAgentnél!