Az okos marketingesek ismerik a közösségi médiában rejlő lehetőségeket az üzleti célok elérésében. Mivel naponta több milliárd ember használja a közösségi médiát, mindannyian a termékek és szolgáltatások meglévő vagy potenciális ügyfelei. A Statista kutatócsoportja szerint nem meglepő, hogy a közösségi médiában történő reklámozás a második legdominánsabb formátum a digitális reklámozásban (a keresési hirdetések az elsők), és egyre növekszik.
Mi az a fizetős közösségi média?
It is a type of advertising on social media platforms for which businesses pay. Options include pay per click, influencer marketing, video ads where you pay for placement, etc.
Paid social media has the benefit of increased exposure, speed, and frequency by reaching either a broader or a more specific audience.
A közösségi média költségvetése
A közösségi médiában megjelenő hirdetések árai eltérőek. Már napi néhány centnél is indulhatnak, de felső határ nélkül. Ezért a márkája fizetett közösségi média marketingjének stratégiájához üzleti döntésekre és célokra van szükség. Egy jó közösségimédia-reklámkampányhoz átgondolt pénzügyi terv szükséges, mert ha a közösségi média költségvetése a kampány közepén elfogy, az az egész befektetésre kedvezőtlenül hathat.
A közösségi média platform kiválasztása
Minden közösségi média platform más-más közönséget szolgál ki. Ezért elengedhetetlen a céljainak megfelelő platform kiválasztása. A Facebook hirdetések csaknem három milliárd felhasználót érhetnek el, de ha úgy dönt, hogy a kattintásért fizetett hirdetésekre összpontosít, akkor ügyeljen arra, hogy a LinkedIn a legmagasabb CPC-vel, míg a Twitter-hirdetésekkel a legalacsonyabb. (2021. november, Statista)
A közösségi média kampány vizuális tartalmának természetesen vonzónak kell lennie, nem utolsósorban azért, mert a Facebook Ads a kreatív kampányokat árazási előnnyel jutalmazza.
Célközönség a közösségi médiában
Céljai elérése érdekében a közösségi médiában történő hirdetést konkrét célközönségre kell szabni. Leginkább a közönségszegmensekre gondolni a közösségi média hirdetési kampánya tervezésekor, mert a termékek és márkák iránti érdeklődés szakmától, kortól, földrajzi elhelyezkedéstől stb. eltérő. Például nem szeretne hókotrót eladni a sivatagban. A legideálisabb közönség a meglévő ügyfeleihez hasonló. Az ideális ügyfelek alapján létrehozhatja hasonló közönségét, amikor új területekre hajózik a közösségimédia-felhasználók nagy számában.
A fizetős közösségi médiával sebességet, célzást és gyakoriságot érhet el, mégis a legjobb, ha kombinálja az organikus közösségi médiával.
Ügyeljen arra, hogy figyelemmel kísérje vállalkozásával és márkájával kapcsolatos közösségi média tevékenységeit és megfelelően reagáljon.
Social media management under one roof
Social media support by LiveAgent is quick, efficient and cost-effective. Try it today.
Frequently Asked Questions
Mikor van a megfelelő idő elkezdeni a fizetős közösségi médiát?
Ha megtervezte közösségi média hirdetési stratégiáját, és eldöntötte a költségvetést. Ezenkívül jó otthon lenni az organikus közösségi médiában.
Hogyan építsünk be egy fizetett közösségi média stratégiát?
Mindenekelőtt tisztázza hirdetési céljait, és azt, hogy az organikus és a fizetett közösségimédia-hirdetés milyen szerepet játszik ebben. Használja mindkettőt arra, amiben a legjobbak.
Melyik közösségi média platform a legjobb a fizetős közösségi médiához?
Ez a márkától és a vállalkozástól függ. A Facebooknak van a legtöbb felhasználója, az Instagram inkább a látványra, a LinkedIn a professzionális hálózatépítésre, a Twitter pedig folyamatosan tájékoztat a hírekről és trendekről.
Miután elolvasta a fizetett közösségi média oldalát, érdemes felfedeznie, hogy mi a különbség az organikus vs fizetős közösségi média között. Ez segít megérteni, hogyan kombinálhatja ezeket a stratégiákat a legjobb eredmények elérése érdekében. Az organikus közösségi média oldalán megtudhatja, hogyan növelheti márkája láthatóságát fizetés nélkül. Fedezze fel, hogyan lehet az organikus tartalom része az ügyfélszolgálatnak. Ha többet szeretne tudni a személyre szabásról, nézze meg, mit jelent a személyre szabás. Ez a tudás segíthet abban, hogy jobban megértse az ügyfelek igényeit és javítsa a velük való kapcsolatot.
Közösségi média támogató szoftver
Csatlakoztassa közösségi média csatornáit a LiveAgenthez, és kezelje az összes ügyfélszolgálati kérést egy helyen. Élvezze a 24/7 ügyféltámogatást, egyszerű integrációt Facebookkal, Twitterrel és más platformokkal, mindezt beállítási díj nélkül. Indítson 30 napos ingyenes próbaverziót vállalati e-maillel, és fokozza az ügyfélelégedettséget!
Közösségi média panasz válasz sablonok
Ügyfél panaszokat tapasztal a közösségi médián? Használja a közösségi média panasz válasz sablonjainkat, hogy csökkentse a zűrt, és hogy visszaállítsa a bizalmat.
Közösségi média ügyfélszolgálat
Fedezze fel a közösségi média ügyfélszolgálati tippeket! Ismerje meg a legjobb gyakorlatokat, chatbotokat és integrációkat.
Fedezze fel az organikus közösségi média erejét! Ismerje meg, hogyan növelheti márkája elköteleződési arányát ingyenes marketingstratégiákkal és releváns tartalommal. Tanulja meg fenntartani online jelenlétét és erősíteni ügyfélkapcsolatait a közösségi médián keresztül. Kezdje el most, és próbálja ki a LiveAgent-et ingyenesen!