Milyen eszközökre van szükség egy help desk működtetéséhez?
Az ügyfélszolgálati ügynökök válaszolnak a szolgáltatási kérésekre, és technikai segítséget nyújtanak a kiváló felhasználói élmény biztosítása érdekében. Azon túl, hogy irodaterületet biztosítanak egy szervizcsapat számára, a helpdesk szolgáltatások létrehozása és működtetése minimális eszközbefektetést igényel. Alapvetően egy help desk ügynöknek szüksége van egy számítógépre, egy headsetre a bejövő/kimenő hívások kezelésére és egy nagy sebességű internetkapcsolatra.
Számítógépek és fejhallgatók
Általában a felhőalapú ügyfélszolgálat minimális számítógépigénye legalább 2 GHz-es többmagos processzor, legalább 4 Gb (lehetőleg nagyobb) memória (RAM) és legalább 500 MB szabad merevlemez-terület. Ha az Ön szervizpultja kezeli a hangos interakciókat, akkor csapatának is szüksége van kiváló minőségű headsetekre. Zajcsökkentő képességekkel és jó minőségű hanggal kell rendelkezniük, amelyek minimalizálják a zavaró tényezőket.
Stabil internet kapcsolat
A zökkenőmentes kiszolgálás és a szoftver zökkenőmentes működése érdekében a help desk működtetéséhez gyors és stabil internetkapcsolat szükséges, amely elegendő sávszélességgel rendelkezik ahhoz, hogy kezelni tudja a bejövő jegyek mennyiségét és a telefonhívásokat. A gyenge hálózati kapcsolat negatívan befolyásolja a szervizszolgálati ügynökök és az ügyfelek közötti interakció minőségét.
Dedikált irodahelyiség
A házon belüli help desk felállításához olyan irodahelyiség kijelölése és felszerelése szükséges, amely megfelelő szintű kényelmet és biztonságot biztosít az ügynökök számára. A munkaterület mérete, funkcionalitása és hardverkövetelményei nagymértékben függenek az ügyfélszolgálati csapat méretétől és a támogatott médiaformátumoktól.
További felszerelések
Bár a felhő alapú help desk megoldások egyre inkább elterjednek a kis- és középvállalkozások körében. A nagyobb ügyfélszolgálati csapatokkal rendelkező nagy szervezetek előnyben részesíthetik a helyszíni megoldásokat. A helyszíni help desk beállításához és futtatásához saját kiszolgálókra is szükség van az ügyfélszolgálati szoftveralkalmazások tárolására. A speciális szerverkövetelményeket általában a szervizközpont szoftverszolgáltatója sorolja fel.
Mik a help desk eszközök?
Help desk szoftver
Az ügyfelekkel folytatott interakciók és a különböző támogatási csatornákról érkező szolgáltatási kérések hatékony kezelése érdekében az ügynököket fel kell szerelni a megfelelő szolgáltatásokkal és képességekkel rendelkező professzionális szervizszolgáltatási szoftverrel, valamint intuitív interfésszel. A jegykezelés, az automatizálási szabályok, az SLA-kezelés, a többcsatornás kommunikáció támogatása, a jelentéskészítés és az önkiszolgáló képességek a modern help desk megoldások alapvető jellemzői.
Ügyfélkapcsolat-menedzsment
Az ügyfélkapcsolat-kezelés kritikus fontosságú a magas színvonalú támogatás biztosításához. A CRM tárolja az ügyfelekkel és a szervezettel való interakciós történetükkel kapcsolatos összes információt. Ez lehetővé teszi az ügyfélszolgálati ügynökök számára, hogy rendkívül releváns, személyre szabott támogatást nyújtsanak. A legtöbb service desk rendszer beépített CRM-mel érkezik, vagy lehetővé teszi a vállalat meglévő CRM rendszerével való integrációt.
Híváskezelési eszközök
A Help Desk ügynökei híváskezelő eszközöket használhatnak a telefonos ügyfélkapcsolatok támogatására. A help deskbe integrált call center és VoIP képességekkel az ügynökök kezelhetik a bejövő hívásokat és a kimenő kommunikációt. Az olyan funkciók, mint az automatikus híváselosztás (ACD), a hívásirányítás, a hívásrögzítés és egyéb call center funkciók biztosítják a bejövő hívások hatékony kezelését. Míg az automatikus tárcsázó eszközökre (mint például az automatikus tárcsázó, a prediktív tárcsázó és az elektromos tárcsázó) szükség lehet a nagy mennyiségű kimenő hívás kezelésére.
Teljesítményfigyelő eszközök
Az ügyfélszolgálati szoftverrendszerek általában tartalmaznak vagy integrálhatók jelentéskészítő és elemző eszközökkel, amelyek betekintést nyújtanak az üzletvezetőknek az ügynökök termelékenységébe és teljesítményébe. Lehetővé teszik a kritikus ügyfélszolgálati mutatók és KPI-k nyomon követését is. Ezen adatok alapján az ügyfélszolgálati csoportvezetők azonosíthatják a fejlesztésre szoruló területeket, vagy felderíthetik az alulteljesítő ügynököket, akik nem teljesítik a teljesítménycélokat.
Munkaerő menedzsment eszközök
A szervizpult-támogatási központ megfelelő személyzettel és csúcsteljesítményű működésének biztosítása érdekében a szervizpult vezetői emellett munkaerő-menedzsment eszközöket is használhatnak. A WFM szoftver lehetővé teszi a vezetők számára, hogy kiszámítsák és előre jelezzék a személyzeti szükségleteket, létrehozzák és hozzárendeljék a megfelelő ügynöki ütemterveket, valamint figyelemmel kísérjék az ügynöki hatékonyságot.
Mennyibe kerül ténylegesen egy új help desk központ beállítása?
Ez számos tényezőtől függ, például a vállalkozás méretétől és a támogatási csapatától, az ügyfélszolgálati költségvetéstől, valamint az Ön által választott ügyfélszolgálati szoftver típusától (helyi vagy böngészőalapú help desk szoftver). Vállalkozása új szolgáltatási központjának létrehozásához és üzemeltetéséhez szükséges összegek kiszámításakor vegye figyelembe a következő költségeket:
- az új ügynökök felvételének és képzésének költségeit
- munkavállalói fizetések, juttatások és adminisztrációs költségek
- egy irodahelyiség bérlésének költsége (kivéve, ha távoli ügynököket alkalmaz)
- az irodai rezsi és az internetkapcsolat folyamatos kiadásai
- irodabútorok (asztalok, székek)
- eszközök ügynökökhöz (számítógépek, fejhallgatók és egyéb eszközök)
- a help desk szoftver és a hívások költségei
A Service Desk Center beállításának és üzemeltetésének költségei attól függően is változnak, hogy a felhőalapú vagy a helyszíni telepítést választja. A felhőalapú help desk szoftverek, mint például a LiveAgent, egy minden az egyben megoldás, amely havi előfizetési díjat igényel. Ezek a választott árazási tervtől függően eltérőek lehetnek. Míg a helyszíni ügyfélszolgálati eszközök előzetes befektetést igényelnek, amely magában foglalja a szoftverlicenc és a kiszolgálók megvásárlását, valamint a folyamatos karbantartási és működési költségeket.
Provide excellent customer service.
LiveAgent’s omnichannel customer service software is packed with powerful automation features that can boost your agent’s productivity. Curious about all the opportunities?
Frequently Asked Questions
Milyen felszerelésre van szükség egy help desk futtatásához?
A házon belüli help desk felállításához és működtetéséhez irodahelyiségre van szükség (kivéve, ha távoli ügyfélszolgálatot hoz létre saját helyükről dolgozó ügynökökkel), megfelelő ügynöki felszerelést (asztali számítógépek/laptopok, headsetek) és nagy sebességű hálózati kapcsolat elegendő sávszélességgel a jegyek mennyiségének kielégítéséhez. A helyszíni help desk megoldások megvalósításához emellett saját szerverekre van szükség az adatok tárolására és kezelésére.
Mik a help desk eszközök?
A különféle kommunikációs eszközökről érkező szolgáltatási kérelmek hatékony kezelése érdekében az ügynököket teljes értékű ügyfélszolgálati szoftverrel kell felszerelni, amely integrálható a CRM-mel és a híváskezelési eszközökkel. Ezenkívül a szervizpult vezetői jelentéskészítő és elemző eszközöket használhatnak a különböző help desk metrikák és KPI-k nyomon követésére, valamint munkaerő-kezelési eszközöket a szerviz és ütemező ügynökök hatékony kiszolgálása érdekében. Különböző szolgáltatók kínálják ezeket az eszközöket, ezért fontos, hogy tájékozódjon, mielőtt döntést hozna.
Mennyibe kerül ténylegesen egy új help desk központ beállítása?
Az új help desk központ felállításának és működtetésének költségeinek kiszámításakor vegye figyelembe az irodahelyiség bérleti díját és a közüzemi költségeket, a bútorokat és az ügynöki felszerelést (bérleti felszerelés), az alkalmazottak fizetését, az új ügynökök felvételét és képzését, valamint help desk szoftver. A helyszíni szolgáltatási asztali megoldások üzembe helyezésekor a további költségek közé tartozik a szoftverlicenc, a saját szerverek üzemeltetése és a folyamatos karbantartás, míg a felhőalapú megoldások folyamatos havi díjakat igényelnek.
Miután megismerte, milyen eszközökre van szükség egy help desk működtetéséhez, érdekelheti, hogy mennyibe kerül ténylegesen egy új help desk központ beállítása. Ez az információ segíthet a költségek tervezésében és a szükséges erőforrások előkészítésében. Emellett érdemes lehet megérteni a különbségeket a help desk és a service desk között. Ez segít meghatározni, melyik megoldás felel meg legjobban az Ön igényeinek, és hogyan javíthatja ügyfélszolgálatát.
Fedezze fel a Line ügyfélszolgálati elérhetőségeit a LiveAgent oldalán. Bár nem állunk kapcsolatban a Line-nal, segítünk megtalálni a megfelelő kapcsolatfelvételi módokat, beleértve a közösségi média támogatást és az önkiszolgáló lehetőségeket. Látogasson el a weboldalunkra, hogy könnyebben kapcsolatba léphessen a Line ügyfélszolgálatával!
Magyar ügyfélszolgálati szoftver a jobb vásárlói élményért
A LiveAgent egy magyar, teljesen funkcionális ügyfélszolgálati rendszer, ami jegykezelő rendszerrel kombinálja minden ügyfélszolgálati folyamatát.