Küszködik, hogy meghallgassák VoIP hívás közben? Az ok egy gyakori probléma, az úgynevezett jitter vagy jitter VoIP (vagyis az Internet protokollon keresztüli hangátvitel) lehet.
Mi az a jitter VoIP?
A VoIP technológia a hangjait adatcsomagokká alakítja át. Ezeket a hangcsomagokat ezután továbbítják az interneten, majd visszaállítják az eredeti hanggá.
Sajnos a késések és problémák néha hatással vannak a hívásra. Csomagvesztés esetén a hangminőség romlik. Legjobb esetben a csomagküldés késése rövid megszakításokat jelent. Rosszabb esetben a csomagvesztés azt jelenti, hogy egész szavak vesznek el. Szerencsére előfordulhat, hogy egyetlen csomag elvesztése nem észrevehető. Ha azonban több csomag elveszik, a teljes csomagfolyam megszakadhat. Ez azt jelenti, hogy a beszélgetése súlyosan megzavarodik.
Mi az a hálózati jitter?
A hálózati jitter a fogadó csomagok várakozási idejének változásának mértékére utal. Például az első csomag 5 ezredmásodperc alatt, a második csomag 10 ezredmásodperc alatt, a csomaghálózat pedig 30 ezredmásodperc alatt érkezik meg. Ebben a példában a hálózati késleltetés idővel fokozatosan romlik. Ha ez történt a VoIP-forgalommal, akkor beszélgetése nehezen érthetővé válhat. Ennek oka lehet a nagy hálózati torlódás vagy a lassú internetkapcsolat miatti nem megfelelő VoIP-sebesség.
Minden hálózatnak van bizonyos mértékig hálózati rezgése. Egy kis belső hálózat, például egy két számítógépből álló magánhálózat ugyanabban a helyiségben, általában közel nulla hálózati rezgést okoz. Ezzel szemben egy globális vállalatnak sok különböző helyen lehet hálózati kapcsolata, és ezért nagyobb a rezgés.
A VoIP-hívások zavarának okai
Annak megértéséhez, hogy a jitter-problémák hogyan eredményeznek rossz hívásminőséget, hasznos megérteni a jitter forrásait. A rossz hívásminőség bizonyos okát a VoIP telefonszolgáltató könnyen kijavíthatja. Más rossz hangminőség okok, például a rosszul konfigurált továbbítás nagyobb kihívást jelenthetnek.
letöltési és feltöltési sebességek – Az internet sebessége gyakran olyan tényező, amikor rossz minőségű a videohívás vagy a VoIP telefonhívás. A vezeték nélküli útválasztó frissítése vagy nagyobb kapcsolati sebesség fizetése segíthet.
rosszul konfigurált hálózat – Ha a hálózati beállításokat úgy módosítja, hogy előnyben részesítse a telefonhívásokat, az azonnal segíthet. Kérjen segítséget a hálózati üzemeltetési osztálytól (vagy informatikai támogatástól) egy rosszul konfigurált hálózat esetén.
hibás hardver – Idővel a hardver tönkremegy a használat során. Előfordulhat például, hogy egy hibás Ethernet-kábel csatlakoztatja laptopját az internethez. Ebben az esetben megfejthetetlen hívások és hangminőségi problémák lépnek fel.
üzleti VoIP használatának elmulasztása – Az üzleti VoIP rendszereket kiváló minőségű VoIP hívások lebonyolítására tervezték. Egy alapvető fogyasztói VoIP-rendszer használatával nehéz elkerülni az olyan minőségi problémákat, mint például a szaggatott hang. Ezért a VoIP-követelményeknek egyértelműeknek kell lenniük az elfogadható jitter-szinttel kapcsolatban.
VoIP hívásminőség beállítások – Néha szükséges egy kis időt eltölteni VoIP-szolgáltatója beállításainak és funkcióinak részletes áttekintésével. Előfordulhat, hogy az alapértelmezett beállítások nem megfelelőek az internetszolgáltatónak vagy a hálózati berendezésnek.
A jitter hatása a VoIP-hívásokra
Most, hogy áttekintettük a technikai áttekintést, itt az ideje, hogy egy lényeges gyakorlati szempontot lefedjünk. Pontosan hogyan befolyásolja a túlzott jitter VoIP-hívásait? A vibráció két fő módon befolyásolja a VoIP-szolgáltatást.
kivágott szavak – A kis mennyiségű rezgés viszonylag kis minőségi problémákat okoz. Például előfordulhat, hogy egy mondatban egy vagy két szó nem hallható.
szolgáltatási zavarok és kimaradások – Rossz hálózati kapcsolat esetén a hívása néhány másodpercre megszakadhat. A különösen rossz VoIP jitter miatt a beszélgetés teljesen megszakadhat.
Hogyan végezzünk hálózati jitter tesztet?
A nagyon alacsony szintű jitter minimális hatással lesz az audiojelre. Fontos hívások előtt ajánlott tesztelni a jitter szintjét. Szerencsére vannak ingyenes sávszélesség-tesztek, amelyek segítségével összehasonlíthatja hálózati kapcsolatát az ipari szabványokkal.
Fontolja meg a következő alkalmazások valamelyikének kipróbálását a hálózati remegésteszt futtatásához.
Solar winds jitter teszt – Ez a projekt ingyenes próbaverziót tartalmaz, így 30 napig teljesen kipróbálhatja.
PRTG hálózati monitor – Ez a hálózati vibrációteszt-alkalmazás 30 napig ingyenesen használható.
Ha nem szeretne speciális szoftvereszközt használni, manuálisan megbecsülheti a rezgést. Nyisson meg egy parancsablakot (Windows rendszerben nyomja meg a Windows billentyűt, és írja be a CMD parancsot), és futtassa a ping parancsot egy webhelyre. Ezután beillesztheti az eredményeket egy jitter kalkulátorba.
Milyen a jó jitter pontszám?
A jó jitter pontszám kevesebb, mint 30 ms (azaz 30 ezredmásodperc).
Mi az elfogadható jitter a VoIP számára?
Törekedjen 30 ezredmásodperces vagy annál kisebb remegésre, hogy elkerülje a vibrációs problémákat VoIP szolgáltatása hívása közben. A teljesítmény további növelése érdekében csökkentse a rezgést, amennyire csak lehetséges. Használja például a szolgáltatásminőség (QoS) technológiát a VoIP-hívások prioritásainak megadásához.
Mennyi jitter káros a VoIP számára?
Általánosságban elmondható, hogy a VoIP szolgáltatásnak problémái lehetnek, ha a jitter 30 ezredmásodperc fölé megy. A hívásminőség javítása érdekében néhány területet megtekinthet.
szolgáltatás minősége – Egyes VoIP-szolgáltatók segíthetnek abban, hogy elfogadható szintre csökkentse a rezgést a szolgáltatási technológia minőségével.
Internetszolgáltató – Az internetkapcsolat általános sebessége jelentős tényező. Ezért fontolja meg, hogy tanácsot kérjen internetszolgáltatójától a teljesítmény javítására.
beállítások – Szánjon egy kis időt a vezeték nélküli hálózat beállításainak részletes megismerésére. Ha alapszintű vezeték nélküli továbbítóval rendelkezik, az Ethernet-kábelre való váltás jó megoldás.
Mik az okai a nagy zavartságnak?
A magas jitternek több oka is van. A probléma sikeres azonosításához ellenőrizze mindezt.
kapcsolati sebesség – Kezdje az internetszolgáltató által kínált maximális sebesség áttekintésével. Az alacsony kapcsolati sebesség a magas remegés egyik fő oka, ezért törekedjen arra, hogy a megengedhető leggyorsabb szolgáltatást kapja meg.
feltöltési sebesség és letöltési sebesség – A nagy jitter következő oka az alacsony letöltési és feltöltési sebesség.
hálózati forgalom – A VoIP sebessége csökkenhet, ha a hálózati forgalom túlterhelt. Ennek a kihívásnak a kezeléséhez programozza az továbbítást úgy, hogy kiemelje a VoIP sebességét.
Hibaelhárítási tippek a rezonálás javításához
Van néhány módszer a rezonálás csökkentésére és jobb VoIP-hívások elérésére.
VoIP-követelmények – Kezdje a VoIP-hívásokhoz szükséges minimális követelmények áttekintésével.
vezeték nélküli router beállításai – Tekintse át a router beállításait és szolgáltatásait. Például jobb sebességet kap az 5 GHz-es frekvencia használatával a 2,4 GHz helyett.
hálózati adminisztráció – Ha az üzleti növekedés a prioritás, kérje meg hálózati osztályát, hogy segítsen csökkenteni a rezonálást. További tippjeik lehetnek az elégtelen sávszélességgel kapcsolatos problémák megoldására.
Looking for the best VoIP provider for you?
LiveAgent offers integrations with plenty of VoIP providers, making it easy to choose the best one that fits your needs. Curious about the options?
Frequently Asked Questions
Mi az a VoIP jitter?
A VoIP jitter olyan probléma, amely befolyásolja a VoIP hívások minőségét. Ez a hívás közbeni fogadott csomagok késleltetésének változása. Ha nagy a késleltetés a csomagok fogadásában, a hívás hangminőségi problémákat okozhat.
Mi az a hálózati jitter?
A hálózati jitter olyan helyzet, amikor a csomagok fogadásának késleltetése jelentős eltéréseket mutat. Befolyásolhatja az online játékokat, videokonferenciákat és egyéb internetes tevékenységeket.
Mi okozza a zavarást a VoIP-hívásoknál?
A jitter fő okai közé tartozik a rosszul konfigurált hálózat, a hibás hardver és az alacsony internetsebesség. A rezgést az is okozhatja, hogy nem használják megfelelően a szolgáltatásminőségi beállításokat.
Milyen hatásai vannak a jitternek a VoIP-re?
A jitter VoIP-hívásokra gyakorolt fő hatásai közé tartoznak a megszakadt hívások, a hiányzó szavak és a szolgáltatás megszakadása.
Hogyan hangzik a VoIP jitter?
A VoIP jitter egy nehezen érthető beszélgetés. Előfordulhat, hogy a másik személy által kimondott szavak felét nem hallja. Hasonlóképpen előfordulhat, hogy az a személy, akivel beszél, nem hallja megfelelően.
Hogyan számíthatja ki a jittert?
A jitter kiszámításának legegyszerűbb módja egy jitter szoftver eszköz használata. Például letöltheti a Solar winds jitter teszt alkalmazást vagy a PRTG hálózatfigyelő eszközt. Mindkét eszköz ingyenes próbaverziót kínál.
Mi az elfogadható jitter a VoIP számára?
A VoIP-hívások elfogadható rezgése 30 ezredmásodperc.
Miért magas a jitter?
A jitter több okból is magas lehet. Először is, az internetkapcsolat túl lassú lehet a VoIP-hívások támogatásához. Másodszor, túl sok követelmény lehet a kapcsolattal szemben (pl. online játék, VoIP-hívások, videostreaming stb.). Harmadszor, előfordulhat, hogy a továbbítás nincs úgy konfigurálva, hogy a VoIP-hívásokat prioritásként kezelje (vagyis a szolgáltatásminőség beállításai).
Hogyan lehet javítani a jittert a VoIP-hívásoknál?
Van néhány egyszerű módszer a VoIP-hívások remegésének kijavítására. Kezdje azzal, hogy váltson Ethernet-kábelre, mert az nagyobb sebességet kínál, mint a vezeték nélküli. Ezután zárja be a nem VoIP programokat VoIP hívások közben a sávszélesség maximalizálása érdekében. Ha ezek a lépések nem segítenek, próbálja meg a szolgáltatásminőségi beállításokat használni a VoIP-hívások prioritásainak megadásához.
Ha mélyebbre szeretne ásni a témában, javasoljuk, hogy olvassa el a Jitter VoIP (Elmagyarázva) cikket, amely részletesen bemutatja, mi is az a jitter. Emellett, ha érdekli, hogy a jitter hogyan befolyásolja a VoIP-hívásokat, az erre vonatkozó hatások is fontos információkat nyújthatnak Önnek.
Ha kíváncsi, hogy milyen a jó jitter pontszám, olvassa el a Milyen a jó jitter pontszám? cikket, ahol részletes magyarázatot talál. Továbbá, ha szeretné megtudni, hogy mi az elfogadható jitter a VoIP számára, akkor erről is találhat érdekes információkat a Mi az elfogadható jitter a VoIP számára? írásban.
Amennyiben a VoIP-hívások zavarának okai érdeklik, az erre vonatkozó információkat is érdemes elolvasnia. Végül, ha hibaelhárítási tippekre van szüksége a rezonálás javításához, akkor látogasson el a Hibaelhárítási tippek oldalra, ahol gyakorlati tanácsokat találhat.
Fedezze fel a VoIP telefonok világát a LiveAgent segítségével! Takarítson meg költségeket és élvezze a rugalmas kommunikációt a fejlett, internetalapú technológiával működő digitális telefonokkal. Tudjon meg többet a VoIP telefonok működéséről, típusairól és előnyeiről. Kezdje el ingyen a felhőalapú telefonrendszer használatát, és tapasztalja meg a modern kommunikáció előnyeit most!
Fedezze fel, hogyan javíthatja vállalkozását a VoIP hívásrögzítéssel! Növelje ügyfélszolgálati teljesítményét és oldja meg az ügyfél-vitákat biztonságos hívásrögzítéssel. Ismerje meg a manuális és automatikus rögzítés előnyeit, valamint a jogi követelményeket! Kezdje el ingyenes fiókját a LiveAgenttel!
VoIP hívás blokkolása: Minimalizálja a kellemetlen és zavaró VoIP hívásokat különféle alkalmazásokkal és szűrőkkel, növelve ezzel a termelékenységet és hatékonyságot. Tudja meg, hogyan blokkolja a nem kívánt hívásokat, és állítsa be a megfelelő alkalmazásokat a spam hívások felismerésére és szűrésére. Látogasson el oldalunkra, hogy megtudja, hogyan tarthatja távol a telemarketingeseket és külső elemző cégeket egyszerű lépésekkel.