A konverziós arány optimalizálása (CRO) segít a modern vállalkozásoknak, hogy webhelyeiket funkcionálisabbá tegyék, ezáltal javítva a leadek generálását és több konverziót. Bárki válhat potenciális vásárlóvá, ha felkeresi webhelyét – a trükk az, hogy tudja, hogyan konvertálhatja őt, és hogyan kell dolgozni a konverziós csatornákkal.
Today, most marketing teams are working around the clock on advertising conversion rate to drive more traffic toward websites, and they have high hopes that this traffic will result in a lot of qualified leads. The more a business website gathers such leads, the more it grows.
Ezt szem előtt tartva, nézzük meg közelebbről, mi az a CRO, hogyan optimalizálhatja a konverziós arányt és még sok mást.
Mi az a konverziós arány optimalizálás?
A konverziós arány optimalizálási folyamatának jobb megértéséhez meg kell határoznunk, hogy mi is az a konverzió. Valahányszor a webhely látogatói teljesítenek egy bizonyos célt a webhelyen, ezt konverziónak nevezzük. Ez a cél bármi lehet, legyen szó vásárlásról, előfizetésről vagy próbaverzióról, vagy bármi másról.
A digitális vállalkozások így teszik a látogatókat potenciális ügyfelekké. A konverzió fő célja, hogy a forgalmat leadekké alakítsa az átlagos konverziós arány javítása és több bevétel érdekében. Ezért a modern marketingcsapatok folyamatosan innovatív módszereket keresnek konverzióoptimalizálásuk javítására és webhelyeik nagyobb forgalmának növelésére.
The trick to improving your current conversion rate is in having a good conversion rate optimization strategy, and taking your customer support to the next level by providing your consumers with real-time support.
Azok a digitális vállalkozások, amelyek az ügyfélszolgálat és a szolgáltatás javítására összpontosítanak, 11%-kal magasabb átlagos konverziós arányt tapasztalhatnak.
Ezt szem előtt tartva a CRO-t a legjobban úgy definiálhatjuk, mint az a szisztematikus folyamat, amellyel növeljük azon potenciális ügyfelek százalékos arányát, akik teljesítenek egy adott célt az Ön webhelyén.
A CRO segít a digitális vállalkozásoknak jobban megérteni ügyfeleit, helyszíni viselkedését, azt, hogy milyen lépéseket és miért tesznek, valamint azokat a dolgokat, amelyek megakadályozzák őket abban, hogy elérjék a webhelyen kitűzött célokat.
Hogyan lehet optimalizálni a konverziós arányt
A konverzióoptimalizálás nem lehet más, mint az Ön őszinte erőfeszítése, hogy mindenkinek fantasztikus utazást biztosítson az ügyfelek számára a keresőmotor használatának pillanatától kezdve a céloldalon és egészen a pénztárig. Így biztosíthatja, hogy online marketingtevékenységei valóban sikeresek legyenek.
A magas konverziós arány egyértelmű jele az ügyfélközpontú vállalkozásnak, és annak bizonyítéka, hogy webhelye működőképes. A jelenlegi konverziós arány optimalizálásának legjobb módja a konverziós arány optimalizáló eszközök használata.
Ez a leghatékonyabb módja annak, hogy a minősített potenciális ügyfelek értelmes cselekvésekké váljanak. Kezdjen el dolgozni a CRO-n a webhely optimalizálásával. Ehhez meg kell győződnie arról, hogy webhelye gyors betöltési idővel rendelkezik, és a CTA gomb jól látható és könnyen megtalálható.
Tegye a fizetési folyamatot a lehető legegyszerűbbé, és gondoskodjon arról, hogy ügyfelei többcsatornás ügyfélszolgálatot kapjanak. Gondolnia kell a céloldal optimalizálására is, hogy a tartalom megfelelően jelenjen meg mind az asztali számítógépeken, mind a mobileszközökön.
Consider the following steps to achieve the highest conversion optimization:
- Set lower prices for your products/services to attract more visitors and beat your competitors;
- Improve the functionality of your website by ensuring all your web pages are fully functional and are loading fast enough;
- Offer rewards such as freebies and free shipping and other extra incentives to increase both conversion and customer loyalty;
- Make your offer more competitive;
- Use attention-grabbing CTAs and internet marketing elements;
- Ensure 24/7 real-time customer service and support;
- Simplify your checkout process;
- Enable self-service.
- Show customer testimonials and user feedback
Mennyi ideig futtassa konverzióoptimalizálási kísérleteit?
A konverzióoptimalizálás gyakran a keresőoptimalizáláshoz hasonló, folyamatos folyamat. Ami az A/B konverziós tesztek hosszát illeti, itt nincs mindenkire érvényes válasz, és nincs átlag sem. Sok CRO szolgáltató szerint alacsony forgalmú webhelyeken is el lehet végezni a konverzióoptimalizálási teszteket. A probléma azonban az, hogy olyan adatokat kap, amelyek félrevezetőek lehetnek.
Másrészt a kísérletek hónapokig is eltarthatnak, amíg pontos adatokat szolgáltatnak. A konverzióoptimalizálási kísérletek hossza a CRO lépéseitől függ. Ezek a lépések közvetlenül meghatározzák a teszt átlagos idejét.
Mivel a CRO a felhasználói élmény minőségétől és az Ön által biztosított ügyfélélménytől függ, szánjon időt a felhasználói tesztelésre, és nézzen át több felhasználói úti forgatókönyvet a helyszíni felhasználói viselkedés megértéséhez és a legpontosabb eredmények eléréséhez.
A CRO abban is segíthet, hogy márkája pozitív vásárlói véleményeket kapjon. Az alábbiakban felsoroljuk azokat a tényezőket, amelyek segíthetnek megtalálni a felhasználói tesztelés optimális időpontját:
- Existing conversion rate;
- Minimum increase in conversion you’re hoping to achieve;
- The percentage of individual users included in your experiments;
- The average number of potential prospects getting to your landing page you’re experimenting with.
A Google Analytics és az Adobe Analytics korlátai a konverziós arány optimalizálásához
A sikeres optimalizálás kulcsa nem pusztán abban rejlik, hogy tudjuk, hogyan jutnak el a látogatói a céloldalra, hanem abban is, hogy tudjuk, mit csinálnak a webhelyen, viselkedésüket, preferenciáikat, szokásaikat stb. Ennek megértéséhez felhasználói adatokra van szükség, amelyek megmutatják, mit és kire érdemes optimalizálni. Ez elengedhetetlen eleme a sikeres CRO-stratégia kialakításának.
Az olyan adatgyűjtő, elemző és konverziós arány optimalizáló eszközök, mint a Google Analytics és az Adobe Analytics, segíthetnek létrehozni egy analitikai alapú CRO-stratégiát, amely a következőkre vonatkozik:
- The main web pages your visitors land on first;
- The features they engage with;
- Pages where they spend the most time;
- The channel that brought them there;
- The links they used to get to your site;
- The browsers and devices they use.
Bár mindez nagyszerűen néz ki, ezek a nyers adatok és a hőtérképek önmagukban nem elegendőek a felhasználói élmény javításához, vagy annak meghatározásához, hogy mi hozott potenciális ügyfeleket webhelyére. Az analitikai eszközök segítségével kvantitatív elemzést végezhet, és megtudhatja, hogyan lépnek kapcsolatba a felhasználók a webhelyével, de nem tudják megmondani, miért teszik azt, amit tesznek. Kvalitatív elemzésre van szüksége a viselkedésük és a vásárlási döntéseik kiderítéséhez.
Az ilyen elemzés a következőket fogja megmondani:
- Why do your visitors engage with your site?
- What made them land on your site?
- What page, product, or service appealed to them the most?
- What makes them believe your site has something your competitors don’t?
- How do they see your brand in their customer reviews?
- How do they describe interacting with your services, products, and brand?
- How do your products/services address the main pain points of your target audience?
Ha rendelkezik ezzel az információval, és egyesíti azokat az elemzési adataival, sokkal könnyebb lesz megérteni, hogyan optimalizálhatja webhelyét a célközönség jobb kiszolgálása érdekében.
Try LiveAgent Today
LiveAgent is the best-rated and most reviewed all-in-one help desk software.
Frequently Asked Questions
What is conversion rate optimization?
Conversion rate optimization is a process of increasing the percentage of visitors that complete a particular goal on your website to allow you to convert them into customers. These efforts often include reducing bounce rate, or shopping cart abandonment rate. The conversion optimization process can include multivariate tests, tracking micro - conversions, and other tactics.
How do you optimize conversion rate?
The first step to optimize your conversion rate is to re-evaluate the offer on your website to see how functional your website is and how competitive your prices are. The next step is to optimize your website by checking your CTAs, testing different web elements, and ensuring your content is fully optimized. The best way to optimize your conversion rate is to provide real-time, omnichannel customer support and simplify your checkout. When you combine all these actions, you should see your conversion rate go up.
What are the limitations of Google Analytics and Adobe Analytics for conversion rate optimization?
Google Analytics and Adobe Analytics allow you to gather raw data through quantitative analysis. However, the problem with raw data is that it can’t answer why your consumers do what they do or what made them land on your website. Analytics tools only allow you to understand how users interact with your website, but they can’t help you understand the reason behind the users’ actions.
How long should you let your conversion optimization experiments run?
There is no average time when it comes to the length of your conversion optimization efforts. The longer you run your tests, the more data you gather.
Ha érdekel a konverziós arány optimalizálás alapjai, érdemes elolvasnod a cikket, amely részletesen elmagyarázza, mi az a konverziós arány optimalizálás. Ha már tudod, mi is ez, de szeretnéd megtudni, hogyan lehet ezt a gyakorlatban megvalósítani, akkor olvasd el a hogyan lehet optimalizálni a konverziós arányt című részt. Érdekel, hogy mennyi ideig érdemes futtatni a kísérleteket? Nézd meg a mennyi ideig futtassa konverzióoptimalizálási kísérleteit című írást. Ha pedig szeretnéd megismerni a Google Analytics és az Adobe Analytics korlátait a konverziós arány optimalizálásához, ezt a cikket ajánljuk figyelmedbe.