Mi a meleg hívás?
Ez a két típusú hívás egyike – meleg és hideg hívás. A meleg hívás egy olyan kifejezés, amelyet a professzionális értékesítési képviselők a meleg érdeklődőkkel való beszélgetésre használnak. A hívás meleg feliratú, mert a képviselők korábban kapcsolatba léptek az ügyfelekkel.
A cél az, hogy a potenciális vásárlót folyamatosan lekösse a termék vagy szolgáltatás, hogy növelje a konverzió esélyét. Ellentétben a hideghívással, ahol nincs előzetes kapcsolatfelvétel a felvenni kívánt ügyféllel.
A meleg hívás egy korábbi kapcsolatfelvételt jelent, és azt, hogy a kapcsolat elérte azt a szakaszt, amikor a képviselő közvetlenebb kapcsolatba léphet egy potenciális ügyféllel. A meleg hívást megelőző kommunikáció lehet ajánlás, interakció egy üzleti eseményen vagy közvetlen e-mail kampány. Más stratégiákkal ellentétben, amelyek bejövő leadeket generálnak, a meleg hívások kimenő leadeket generálnak.
Ennek többféle formája lehet, hiszen minden az üzlet stratégiájától és az ügyfelekkel való korábbi érintkezési pontok körülményeitől függ. Mindenesetre minden kezdeményezés a meleg felhívásokkal kezdődik. Az értékesítési képviselők ezt a lehetőséget arra használják, hogy találkozókat ütemezzenek be a potenciális ügyfelekkel, vagy telefonon megbeszéljék az ügyeket.
A meleg hívás azt jelenti, hogy az értékesítési képviselők hozzáférhetnek a kapcsolati adatokhoz is. Az elérhetőségek rendkívül fontosak a meleg hívásokhoz; ezek az adatok nem csak az értékesítési potenciális ügyfelek e-mail címét és telefonszámát tartalmazzák. Bemutatják az ügyfelekkel való múltbeli interakciókat és a vásárlások történetét is.
Ne feledje, hogy a vásárlók száma jelentősen meghaladja az értékesítési képviselők számát. Ez az oka annak, hogy az értékesítési képviselőknek minden segítségre szükségük van, kezdve az ügyfelek kapcsolatfelvételi adatait központosító platformoktól a kimenő hívásokat támogató all-in-one help desk szoftverekig.
Hogyan működik a meleg hívás?
Ahhoz, hogy a meleg hívási stratégia működjön, egészséges alapot kell felépítenie. Minden sikeres meleghívás-kezdeményezés kihasználja a potenciális ügyféllel való kapcsolatokat. Egy saját elindításához létre kell hoznia egy olyan rendszert, amely segít kapcsolatot és alapvető bizalmat kialakítani a potenciális ügyfelekkel.
A potenciális ügyféllel való korábbi kapcsolattartás az egyetlen módja annak, hogy egy hétköznapi hívást előnyös hívássá alakítsunk. Már létezik bizonyos szintű bizalom és kapcsolat a tőkeáttétellel annak érdekében, hogy a potenciális vezető érdeklődjön egy termék vagy szolgáltatás vásárlása iránt, és végül több hívást alakítson át eladásokká.
Számos módja van a híváslista összeállításának. Az egyik legelterjedtebb stratégia a lehető legtöbb hálózati eseményen való részvétel. Ezek az események lehetőséget teremtenek az értékesítési potenciális ügyfelekkel való kapcsolatfelvételre. Tekintettel arra, hogy vannak B2C és B2B események is, a vállalkozások dönthetnek úgy, hogy részt vesznek a konkrét céljaiknak megfelelő eseményeken.
Egyéb stratégiák közé tartozik egy e-mail feliratkozói lista összeállítása és egy e-mail kampány indítása. Használhat indikátorokat, például letöltött mellékleteket annak meghatározására, hogy a potenciális ügyfelek készek-e meleg hívás fogadására. Miután összeállította a meleg potenciális ügyfelek listáját, ideje megtenni ezeket a hívásokat.
A hívás a meleg hívási stratégia utolsó lépése. Az értékesítési képviselőnek csak egyetlen célból kell felhívnia a kedves vásárlót – időpont egyeztetés céljából. Ne feledje, hogy a telefonhívás során ne részesítse előnyben az eladást, kivéve, ha olyan céget üzemeltet, ahol képviselői kizárólag telefonon értékesítenek. Az elsődleges cél egy időpont egyeztetés, ahol a tényleges értékesítés megtörténik.
A telefonhívás arra szolgál, hogy értékesítési képviselői felmérhessék kapcsolatukat a potenciális ügyféllel, és ennek megfelelően járjanak el. Mivel egy potenciális ügyfél már bízik Önben, és szeretne többet megtudni az Ön termékéről és szolgáltatásáról, a konvertálás sokkal egyszerűbb, mint a hideghívás.
Mit kell mondani meleg hívás közben
Fontos megjegyezni, hogy az értékesítési képviselőknek nem kell 100%-ban rögtönözniük. A sikeres meleghívás-kezdeményezés egy meleg hívás forgatókönyvén és praktikus meleghívási tippeken alapul. A forgatókönyvnek különféle beszélgetési forgatókönyveket kell lefednie, az átlagos vásárlókkal folytatott beszélgetésektől a C-szintű és VP-vevőkkel folytatott beszélgetésekig.
Több száz, ha nem több ezer meleghívási szkript található online, amelyek különböző választechnikákon és megközelítéseken alapulnak. Mivel minden vállalkozás és megcélzott ügyfelei egyediek, a legjobb, ha ragaszkodunk egy meleg hívásszkript-sablonhoz. Hasznos lenne, ha felhasználná az ügyfeleiről, a márka imázsáról, a hangnemről és a sikeres meleghíváshoz szükséges általános tippeket. Segít a potenciális vásárlókkal való kapcsolatok kiaknázásában és a konverziós arány maximalizálásában.
Íme egy egyszerű sablon, amelyet követni kell, ha felveszi a kapcsolatot egy kedves leendő vásárlóval:
figyelemfelkeltő nyitás – Köszöntse a potenciális ügyfeleket a nevükkel.
végezzen megfelelő bemutatkozást – Mondja el a potenciális ügyfeleknek a nevét és azt, hogy melyik céget képviseli.
mutassa meg kártyáit — Tájékoztassa a potenciális ügyfeleket, hogy miért hív.
beszélni a termékről/szolgáltatásról — Használja fel a potenciális ügyfelekre vonatkozó információkat, hogy az Ön által értékesített termék/szolgáltatás releváns legyen számukra.
A meleg hívásszkriptet két bevált gyakorlat alapján készítheti el: nyílt végű kérdések és aktív beszélgetések. A nyitott kérdések megkönnyítik a beszélgetést, míg az aktív hallgatás javítja a kölcsönös megértést, és megnyitja az ajtót az értékesítési képviselő előtt, hogy aktív kérdést tegyen fel.
Ne feledje, hogy ez meleg hívás, nem értékesítési hívás. Az Ön értékesítési képviselői nem fognak termékeket vagy szolgáltatásokat bemutatni. Beszélgetéseket folytatnak az értékesítési potenciális ügyfelekkel, a potenciális ügyfelekre összpontosítva. A cél az, hogy a már kialakult bizalomra építsünk egy kapcsolatot, és cselekvésre késztessük a leendő érdeklődőt. Normális, hogy sok hívás a forgatókönyvön kívül esik. Nem szabad megriasztania az ismétlőket, mivel szabadon improvizálhatnak, amikor szükséges.
LiveAgent’s call center offers numerous options when it comes to features.
With the right features, call center software can help you improve customer service, satisfaction, and sales. Ready to find out more?
Frequently Asked Questions
Mi a meleg hívás?
Ez egy potenciális ügyféllel, értékesítési képviselővel vagy egy olyan céggel való kapcsolatfelvétel folyamata, amellyel már felépítette a kapcsolatot. Miután felépítette a kapcsolatot egy potenciális eladóval, a meleg hívás olyan stratégia, amely jelentősen csökkenti az elutasítás kockázatát, és növelheti a konverziós arányt.
Hogyan működik a meleg hívás?
Könnyű megérteni, hogyan működik a meleg hívás, ha tudja, hogy minden meleg hívási stratégia középpontjában az értékesítési potenciális ügyfelek állnak, akik korábbi tapasztalattal rendelkeznek a vállalatnál. Az értékesítési képviselők megkeresik ezeket a potenciális ügyfeleket, kihasználva a termékek vagy szolgáltatások iránti bizalmat és érdeklődésüket az eladás megszerzése érdekében.
Mit szól egy meleg híváshoz?
Míg az értékesítési képviselők tudnak improvizálni egy meleg hívás során, jobb, ha csak akkor teszik ezt, ha az értékesítési potenciális ügyfél elmegy a forgatókönyvtől. Ez azt jelenti, hogy egy ilyen kezdeményezés elindítása előtt rendelkeznie kell egy meleg hívási szkripttel és a meleg hívási tippek listájával. A hüvelykujj szabály az, hogy megszólítson egy leendő érdeklődőt a nevük kimondásával, majd utána mutassa be maga a céget, ahol dolgozik, és hogy miért telefonál.
Ha szeretne többet megtudni a hívásokról, érdemes elolvasni, hogy mi is az a hideg hívás. Megtudhatja, hogyan kezdeményezhet hideghívásokat, és milyen törvényeket kell figyelembe venni.
Fedezze fel a híváskezelési idő fontosságát a call centerek hatékonyságának növelésében és az ügyfél-elégedettség javításában. Ismerje meg, hogyan segít a LiveAgent csökkenteni az átlagos kezelési időt, optimalizálni a költségeket, és javítani az ügyfélkapcsolatokat. Próbálja ki ingyen, kötelezettségek nélkül!
Fedezze fel a hívásidő jelentőségét az ügyfélszolgálati teljesítmény mérésében! Ismerje meg, hogyan számítsa ki az átlagos hívási időt, és különböztesse meg az átlagos kezelési időtől. Optimalizálja call centerét szakértői magyarázatokkal és mélyreható belső tudásbázissal. Kezdje az ingyenes LiveAgent fiókját még ma!
Fedezze fel az "Első hívásban megoldás" (FCR) fontosságát! Ez a mérőszám jelzi, hogy a vállalat mennyire képes az ügyfélproblémákat az első interakció során megoldani, növelve az ügyfélelégedettséget és csökkentve a költségeket. Ismerje meg az FCR előnyeit, kihívásait, és hogy hogyan javíthatja ezt a kritikus ügyfélszolgálati mutatót! Szerezzen mélyebb betekintést szakértői magyarázatokkal.