A szolgáltatás minősége (QoS) a VoIP-hívások minőségének javításának egyik leghatékonyabb módja. Ismerje meg, hogyan működik ez a technológia, és hogyan teszi megbízhatóbbá a VoIP-hívásokat.
Mi az a QoS VoIP?
A QoS VoIP kifejezés jelentése „szolgáltatás minősége az IP-n keresztüli hanghoz”. A Quality of Service technológiát a VoIP általános problémáinak megoldására hozták létre. Néha korlátozott lehet az internetes sávszélesség, ha a vállalkozásában vagy otthonában mások használják az internetet. Amikor VoIP-hívása versenyez más felhasználókkal, a hívása elakadhat, problémát okozhat, és általánosságban romolhat a hangminőség. A Quality of Service technológia használatával csökkenthető a probléma és optimalizálható a sávszélesség.
Szükséges a QoS a VoIP-hoz?
Szigorúan véve a QoS nem szükséges VoIP-hívások kezdeményezéséhez. A QoS a VoIP-hoz egy módja annak, hogy a hangminőséget elfogadható szintre emeljük. E technológia nélkül a hívása problémákat okozhat csomagvesztés miatt, különösen akkor, ha más felhasználók videokonferenciát használnak. Miközben VoIP-hívás közben beszél, a beszélgetés digitális információvá alakul, és gyorsan „VoIP-csomagok” sorozataként továbbítódik. Ha ezeknek a VoIP-csomagoknak egy része elveszik az eszközök közötti kommunikáció során, a hívás megsérülhet.
Ha jó benyomást szeretne kelteni azokban az ügyfelekben, akik felkeresik fiókirodáját és központi irodáját, a VoIP QoS technológia nagyszerű választás.
QoS követelmény a VoIP hívásokhoz
Ha jó minőségű telefonhívásokat szeretne kezdeményezni VoIP-hálózaton keresztül, a QoS Policy használata intelligens választás. Van néhány követelmény a QoS VoIP-hez hatékony használatához.
Szolgáltatói támogatás. Kérdezze meg VoIP-szolgáltatóját, hogy kínál-e QoS-t a telefonhívásokhoz. Ha a szolgáltató nem kínál QoS-t, előfordulhat, hogy másik szolgáltatót kell igénybe vennie.
Sávszélesség követelmények. A QoS optimalizálja a VoIP-forgalmat az internetkapcsolaton keresztül. Ha az internetkapcsolat minimális sávszélességgel rendelkezik, a QoS nem feltétlenül segít. Irányelvként az Egyesült Államok Szövetségi Kommunikációs Bizottsága (FCC) minimális sávszélesség-ajánlást ad: 25 megabit/másodperc és 3 megabit/s feltöltési sebesség. Ha többen élnek a háztartásban vagy a vállalkozásban, akkor a legjobb, ha a megengedhető maximális sávszélességet vásárolja meg.
Ellenőrizze az internetes routert. Ellenőrizze az router beállításait, hogy az készen áll-e a QoS VoIP használatára. Előfordulhat például, hogy az útválasztó sávszélesség-kezelési korlátokkal rendelkezik. Lehetséges, hogy ezeket a beállításokat módosítani kell a QoS támogatásához.
A VoIP szolgáltatás minőségének beállítása
A következő lépésekkel indítsa el a QoS beállítását VoIP telefonján. Ne feledje, hogy a hálózati problémák és a rossz hangminőséghez hasonló problémák megoldása némi kísérletezést igényel. Ha speciális segítségre van szüksége, vegye fel a kapcsolatot VoIP szolgáltatója hálózati mérnökeivel.
Ellenőrizze a sávszélesség korlátait. Előfordulhat, hogy a router vagy internetszolgáltatója sávszélesség-korlátozásokat vagy sávszélesség-korlátokat ír elő. A hálózati mérnökök ezekkel a korlátokkal biztosítják, hogy minden felhasználó hatékonyan tudja használni az internetet, akár mobileszközt, akár számítógépet használ.
Beszélje meg a sávszélesség-megtakarítási technikákat. Kérje meg a vállalkozásában vagy otthonában lévő többi felhasználót, hogy moderálják a streaming-szolgáltatások és a játékok használatát munkaidőben. Ez a változtatás önmagában is sok esetben elfogadható szintre emeli a hanghívások minőségét.
Használjon elsőbbségi sort. A hanghívások elfogadható minőségi szintjének eléréséhez vagy meghaladásához jelölje be a „prioritási sor” beállítás bekapcsolását. Ez a képesség azt jelenti, hogy a hanghívások elsőbbséget élveznek, így Ön a legtöbbet hozhatja ki a sávszélesség-korlátozásból.
A QoS lelassítja az internetet?
Vannak, akik aggodalommal töltik el a minőségi szolgáltatástechnológia használatát, mert annak másokra gyakorolt hatása van. Hogy megértsük ezt az aggodalmat, nézzünk meg egy példát.
Az FCC az effektív minimális sávszélesség szabványt 25 megabites letöltésre és 3 megabit feltöltésre határozza meg, mint megfelelő minimális sávszélességet.
A helyzete más lehet. Vegyük például azokat a fiókirodákat, ahol több mobileszköz is lehet, videokonferencia és hanghívások zajlanak egyszerre. Ebben az esetben nagyobb valószínűséggel fordul elő sávszélesség-korlátozás. Üzleti környezetben azonban elfogadhatatlan az ügyfelekkel folytatott hívások gyenge hangminősége. Ezért érdemes a minőségi szolgáltatás (QoS) beállításokat használni, hogy a hangforgalom dedikált sávszélességgel rendelkezzen.
A QoS bekapcsolása előtt jelentse be a változást. Az előzetes tájékoztatás segít elkerülni a panaszokat, amikor más hálózati eszközök szenvednek. A legtöbb üzleti felhasználó megérti, hogy a hangforgalmat előnyben kell részesíteni a többi forgalommal szemben. Például előfordulhat, hogy a YouTube-on történő videók nézését le kell lassítani a VoIP-hívás minőségének megőrzéséhez.
Mi a forgalmi osztály a QoS-ban?
Mivel a szolgáltatásminőség technológiája irányítást igényel, el kell döntenie, hogy mely szolgáltatások részesüljenek elsőbbségi kezelésben. A forgalmi osztályok hasonló csoportokba rendezik az internethasználatot. Például lehet, hogy egyetlen forgalmi osztálya van a hanghívásokhoz és a videokonferenciákhoz. Az e-mailnek megvan a forgalmi osztálya, a webböngészésnek pedig megvan a forgalmi osztálya.
Állítsa be forgalmi prioritásait. Szánjon egy kis időt a forgalmi prioritások megvitatására otthonában vagy üzletében. Készítsen például egy listát az összes hálózati eszközéről: laptopokról, mobileszközökről és minden VoIP-telefonról. Egy nagyobb cégnél kérjen betekintést a hálózati mérnököktől. Miután összeállította a listát, rangsorolhatja azt.
Hogyan lehet megközelíteni a hangforgalmi prioritást. A hálózati torlódások hanghívásokra gyakorolt hatásának minimalizálása érdekében a QoS-profiloknak sávszélesség-garanciát kell tartalmazniuk a hangforgalom számára. Ha a sávszélességre vonatkozó garanciák nem állnak rendelkezésre, a VoIP-forgalmat első számú prioritásként kezelje.
Tipp: Ne feledje, hogy a nap folyamán vannak torlódásos időszakok. Az amerikai vezeték nélküli hálózat üzemeltetője, a Verizon azt találta, hogy a hétköznap este 7 és 23 óra között tipikus „internetes csúcsidőnek” számítanak. Ez idő alatt előfordulhat, hogy a VoIP forgalom és a videokonferencia nem működik olyan jól. VoIP QoS nélkül az olyan problémák, mint a hálózati vibráció, lelassíthatják a VoIP-csomagokat és megzavarhatják a hanghívásokat.
Cover all means of communication with one solution
Stand up from your competitors with strong customer service culture. Resolve all your calls, chats and emails from one place.
Frequently Asked Questions
Mi az a QoS VoIP?
A QoS VoIP egy olyan technológia, amely biztosítja a VoIP-hívások zökkenőmentes működését. A VoIP-hívások QoS-je azt jelenti, hogy a hanghívásai ténylegesen dedikált sávszélességgel rendelkeznek.
Szükséges a QoS a VoIP-hez?
Ez az adott sávszélesség helyzetétől függ. Ha cége videokonferenciát és más, nagy sávszélességet igénylő tevékenységet használ, előfordulhat, hogy VoIP-hívásai nem rendelkeznek a megfelelő működéshez szükséges minimális sávszélességgel. Ha a VoIP-hívások elengedhetetlenek az Ön számára, használjon QoS-házirendet. A forgalmat irányító QoS házirend nélkül a hangminőség romolhat.
Mi a QoS követelmény a VoIP-hívásokhoz?
A hálózati mérnökök létrehozták a QoS-t a VoIP számára, hogy minimalizálják a rossz hangminőséget. A QoS követelményei közé tartozik a VoIP szolgáltatás, a kifinomult internetszolgáltató és a hangminőség maximalizálása. Nagyobb szervezetben a forgalmi prioritások formális meghatározásához szolgáltatási szint megállapodás megkötésére lehet szükség.
Hogyan állítsuk be a VoIP szolgáltatás minőségét?
A VoIP-házirend beállításának pontos lépései a VoIP-szolgáltatótól és a hálózati helyzettől függenek (például nagy kiterjedésű hálózat, Ethernet-interfészt vagy Wi-Fi-t használ). Egy kis cégnél forgalomformáló szabályokat használhat a VoIP-hívás minőségének biztosítására. Bonyolultabb környezetben előfordulhat, hogy több sávszélesség-osztályt kell beállítania, hogy minden szolgáltatástípus megfelelő sávszélesség-garanciával rendelkezzen. Miután elvégezte a beállításokat, indítson néhány próbahanghívást annak ellenőrzésére, hogy a hívások megkapják-e a szükséges elsőbbséget. Forduljon alkalmazásszállítójához, ha tippeket szeretne kapni arról, hogyan hozhatja ki a legtöbbet technológiájukból.
A QoS lelassítja az internetet?
Bizonyos helyzetekben a szolgáltatás minősége lelassíthatja az internet hozzáférést. A felhasználók különösen a torlódásos időszakokban észlelhetnek problémákat. A VoIP minőség megőrzéséhez szükséges elfogadható szint meghatározása némi tesztelést igényel. Ne feltételezze, hogy a szabványos QoS-profilok és sávszélesség-osztályok automatikusan érvényesek az Ön helyzetére. Idővel megtalálja az igényeinek megfelelő VoIP hangforgalmi beállításokat.
Mi a forgalmi osztály a QoS-ban?
A forgalmi osztályok, más néven sávszélesség osztályok, a hálózat prioritásainak beállításának egyik módja. Például a házirend-térkép hozzárendelheti az első számú „szolgáltatási osztályt” a hanghívásokhoz. Ezzel szemben a mobileszközök alacsonyabb szolgáltatási osztályt kaphatnak. Hálózati torlódásos időszakokban előfordulhat, hogy a mobileszközök kevesebb dedikált sávszélességgel rendelkeznek, mert úgy döntött, hogy a hanghívásokat részesíti előnyben.
Ha érdekel, hogyan állíthatod be a VoIP router eszközödet, akkor van egy részletes útmutatónk, amely segít ebben. A cikkben megtalálod a leggyakoribb hibák megoldásának módját is, hogy zökkenőmentesen működjön a hálózatod.
Fedezze fel a VoIP telefonok világát a LiveAgent segítségével! Takarítson meg költségeket és élvezze a rugalmas kommunikációt a fejlett, internetalapú technológiával működő digitális telefonokkal. Tudjon meg többet a VoIP telefonok működéséről, típusairól és előnyeiről. Kezdje el ingyen a felhőalapú telefonrendszer használatát, és tapasztalja meg a modern kommunikáció előnyeit most!
Fedezze fel, hogyan javíthatja vállalkozását a VoIP hívásrögzítéssel! Növelje ügyfélszolgálati teljesítményét és oldja meg az ügyfél-vitákat biztonságos hívásrögzítéssel. Ismerje meg a manuális és automatikus rögzítés előnyeit, valamint a jogi követelményeket! Kezdje el ingyenes fiókját a LiveAgenttel!