A SIP trunk az internetes telefonálás egyik formája, a telefonvonal digitális helyettesítője. Lehetővé teszi korlátlan telefonhívások és videokonferenciák lebonyolítását az interneten keresztül, de ez nem ugyanaz, mint a VoIP. A költségmegtakarítás magában foglalja a több különálló telefonvonal havi díjának és a drága távolsági díjak megszüntetését.
Mi az a SIP trunk?
A SIP trunk a VoIP technológián belül használt kifejezés két végpont közötti kapcsolat leírására.
A SIP trunking az Internet Protokollon (IP) keresztüli hangszolgáltatások egyik módja, ahol az ügyfél egyetlen telefonszámot használ a több mellékállomás eléréséhez a saját privát fiókközpontjában.
Pontosabban, ez egyfajta virtuális áramkör, amellyel üzleti telefonrendszerét közvetlenül a nyilvános kapcsolt telefonhálózathoz (PSTN) csatlakoztatja, az Internet szolgáltató (ISP) megkerülésével; csatlakozik az Internet Telephony Service Providerhez (ITSP). A SIP trönkhálózati IP technológia lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy egyetlen nyilvános kapcsolt telefonhálózati (PSTN) számon több privát alközponti (PBX) szám használatával, az elsődleges ráta interfész (PRI) kihagyásával kezdeményezzenek hívásokat. Lényegében a különálló telefonvonalak helyett a SIP trunks távközlési infrastruktúrája több kapcsolatot tesz lehetővé a telefonkészülékek között egyetlen vonalon.
Melyek a SIP trunking előnyei?
A SIP trunking lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy költséget takarítsanak meg a különböző hálózatokon történő kommunikáció során, hívások kezdeményezésével vagy videokonferenciával, mivel a SIP trunking szolgáltatások a különálló telefonvonalakat helyettesítik.
Ezenkívül a SIP trunking szolgáltatások egyszerű módot kínálnak több eszköz egyetlen hálózatba történő csatlakoztatására. Ez az egységes kommunikációs rendszer különösen hasznos például a call centerekben. A vállalkozások egyidejű hívásokat kezdeményezhetnek, vagy videokonferenciát folytathatnak mobiltelefonok, asztali számítógépek, táblagépek és egyéb VoIP-berendezések között.
Ezért a vállalkozások gyakran használnak SIP trunkokat az ügyfélszolgálathoz a kiváló minőségű hang- és videoképességek miatt, amelyek ideálissá teszik őket az azonnali üzenetküldés és az ügyfelekkel folytatott élő beszélgetések kezelésére.
A SIP trunking előnyei az ügyfélszolgálat számára
Költségmegtakarítás – Kiküszöbölheti több telefonvonal fenntartásának költségeit, pénzt takaríthat meg ügyfélszolgálati ügynökök hozzáadásakor vagy eltávolításakor, és további számokat adhat a meglévő SIP fővonalakhoz (mivel a díj nem csatlakozásonként vonatkozik).
Megnövekedett megbízhatóság – Csökkentse a berendezés meghibásodása miatti állásidőt.
Skálázhatóság – Új bővítmények hozzáadása a kommunikációs hálózathoz anélkül, hogy frissítenie kellene a meglévő hardvert.
Rugalmasság – Szükség szerint állítsa be az ügyfélszolgálati munkatársak számát.
Mobilitás – Mozgassa át vele irodáját és egységes kommunikációs rendszerét anélkül, hogy az ügyfelek észrevennék, hogy Ön elköltözött, így biztosítva a folyamatos üzletmenetet.
Hogyan lehet hasznos a LiveAgent a SIP trunking-gal az ügyfélszolgálatban?
A SIP trunking különösen hasznos call center környezetben, mert lehetővé teszi több ügyfélszolgálati ügynök használatát ugyanazon a vonalon, és lehetővé teszi ügynökök bármikori hozzáadását és eltávolítását.
A megbízható internetes telefonálás azonban csak egy darabja az ügyfelekkel való hatékony kommunikációnak. A szolgáltatás minőségének biztosítása érdekében kapcsolatban kell maradnia az ügyfelekkel az általuk választott csatornán, csevegnie kell velük, ha úgy tetszik, hozzá kell férnie a CRM-en lévő adataikhoz, hogy képben legyen, és szükség esetén beszélnie kell velük.
Például, ha a hívások mennyisége nagy, és egynél több ügyfélszolgálati ügynökre van szüksége a hívások fogadásához, a SIP trunking segíthet ebben, és költséget takaríthat meg, míg a LiveAgent lehetővé teszi, hogy egyetlen platformra racionalizálja a kommunikációt, így szolgáltatása hatékonyabb.
A SIP trunking technológiát is használhatja különböző vonalak létrehozására a szervezet egyes részlegeihez vagy irodáihoz. Így a bejövő hívásokat osztályonként különválaszthatja anélkül, hogy további telefonszámokat kellene hozzáadnia; sőt automatizálhatja ezt a folyamatot.
SIP Trunk Árazás
A SIP szolgáltatók általában három árazási modellt kínálnak: havonta, eszközönként és híváspercenként. Mindegyik modell különböző előnyöket és hátrányokat kínál.
Egy tipikus SIP trunking csomag korlátlan számú bejövő és kimenő percet, valamint helyi és távolsági hívást tartalmaz. Ez a csomag általában havi 10–20 dollárba kerül, a fiókhoz hozzáadott sorok számától függően. Előfordulhat azonban, hogy nem tartalmaz olyan funkciókat, mint a hangposta, a hívásátirányítás, a hívóazonosító vagy a nemzetközi tárcsázás.
A legdrágább megoldás az eszközenkénti töltés. Ebben az esetben minden eszköz külön-külön töltődik. Az eszköz minden soráért fizetni kell, függetlenül annak használatától. Ha 10 eszközt szeretne használni, akkor is 100 dollárt fizetne havonta.
Az ár mellett sok más tényezőt is figyelembe kell venni a SIP trunking szolgáltató kiválasztásakor. Beruházás előtt érdemes tesztelni a hálózati képességet, és megnézni, hogy megfelel-e az Ön igényeinek. Egyes szolgáltatók ingyenes csomagokat kínálnak, míg mások 30 napig lehetővé teszik termékük kipróbálását. Ezenkívül egyes szolgáltatók kedvezményeket kínálnak nagy mennyiségű vásárlás esetén.
Start calling efficiently with LiveAgent
Get started with our free 14-day trial today and explore how our call center features can help you effectively handle customer calls.
Frequently Asked Questions
Hogyan működik a SIP Trunking?
A SIP trunking az internet protokollt és az IP infrastruktúrát használja. A SIP trunk beállítása magában foglalja egy virtuális áramkör létrehozását az alközpont és az ITSP között. Vásárol egy dedikált IP-címet az ITSP-től, és hozzárendeli az alközponthoz. Az Ön alközpontja ezt az IP-címet használja az ITSP-vel való kommunikációhoz.
Hogyan adhatok hozzá SIP trunk-ot a LiveAgent fiókomhoz?
Különféle harmadik féltől származó alkalmazások, köztük VoIP-szolgáltatók integrálhatók a LiveAgent call center szoftverrel. Ha szeretne csatlakozni a Twiliohoz, lépjen a rugalmas SIP trunking-ra, kövesse az utasításokat, és élvezze a szolgáltatást, amely automatikusan felfelé vagy lefelé skálázódik, hogy megfeleljen az Ön forgalmi igényeinek.
Hogyan állítsunk be SIP trunkot?
A SIP trunking használatának első lépése egy fiók létrehozása egy szolgáltatónál. A regisztráció után egy egyedi számot kap, amely azonosítja vállalkozását. A következő lépés az eszköz(ök) konfigurálása, hogy azok fogadhassák a bejövő hívásokat. A legtöbb SIP trönkszolgáltatás ingyenes próbaverziót kínál, ami azt jelenti, hogy kockázatmentesen próbálhatja ki őket.
Ha szeretné mélyebben megérteni, hogy mi is az a SIP trunk, akkor olvassa el részletes magyarázatunkat a témáról. Ez segít abban, hogy tisztábban lássa a SIP trunking működését és alkalmazását.
Érdekli, hogy milyen előnyökkel járhat a SIP trunking az ügyfélszolgálat számára? Fedezze fel, hogyan javíthatja ügyfélszolgálatát a SIP trunking segítségével a hatékonyabb kommunikáció érdekében.
Fedezze fel a VoIP telefonok világát a LiveAgent segítségével! Takarítson meg költségeket és élvezze a rugalmas kommunikációt a fejlett, internetalapú technológiával működő digitális telefonokkal. Tudjon meg többet a VoIP telefonok működéséről, típusairól és előnyeiről. Kezdje el ingyen a felhőalapú telefonrendszer használatát, és tapasztalja meg a modern kommunikáció előnyeit most!
Fedezze fel a Sipcall integrációt a LiveAgenttel, amely innovatív VoIP megoldásokat kínál virtuális telefonrendszerekhez és Microsoft Teamshez. Javítsa ügyfélkapcsolatait svájci telefonszámokkal hitelesített SIP fiókokkal. Próbálja ki a LiveAgent telefonos központját, amely hatékony ügyfélszolgálati megoldásokat kínál személyre szabható IVR funkciókkal és hívásrögzítéssel. Kezdje el most ingyen!
Fedezze fel a KPI-k, azaz a fő teljesítménymutatók jelentőségét az üzleti életben! A LiveAgent szoftver és VoIP rendszer segít javítani az ügyfélszolgálat teljesítményét, növelve a vevői elégedettséget az átlagos várakozási és probléma megoldási idők csökkentésével. Próbálja ki ingyen, kötelezettségek nélkül!