Ha még nem ismeri a szoftver, mint szolgáltatás (SaaS) fogalmát, akkor jó helyen jár. Megvizsgáljuk, mi is az a SaaS, mit tehet az Ön vállalkozása számára, és még sok mást.
Kitérünk továbbá a SaaS leggyakoribb használati eseteire, működésére, a SaaS-alapú szolgáltatások fő előnyeire, valamint az árra.
Mi a szoftver, mint szolgáltatás?
A szoftver, mint szolgáltatás (SaaS) egy olyan koncepció, amely független szoftverszállítóktól származó szoftveralkalmazásokat fejleszt és szállít az interneten keresztül – szolgáltatásként. A szoftver fejlesztése, telepítése és karbantartása helyett ez a koncepció lehetővé teszi számtalan lakossági és kereskedelmi felhasználó számára, hogy egyszerűen elérje a SaaS-t az interneten keresztül.
Teljesen megszabadítja a felhasználót az összetett hardver- és szoftverkezeléstől. A SaaS szoftveralkalmazásokat szabadalmaztatott, on-demand vagy hosztolt szoftvernek, valamint webalapú alkalmazásnak is nevezik.
A SaaS-alkalmazások futtatásához nem kell más, mint egy SaaS-szolgáltató kiszolgálója. A szolgáltató az alkalmazáshoz való hozzáférés kezeléséért is felelős, beleértve a teljesítményt, az elérhetőséget és a biztonságot. A leggyakoribb SaaS-jellemzők közé tartozik:
- többbérlős architektúra
- könnyű testreszabás
- jobb hozzáférés
- testreszabás egy mutass és kattints felülettel
Mire használható a SaaS?
A SaaS különösen előnyös lehet az ügyfelek számára, ha a modern, e-kereskedelmi vállalkozásokról van szó, amelyek munkájuk nagy részét az interneten keresztül végzik.
A SaaS-alkalmazások fő célja, hogy a megszokottól eltérő, használatra kész megoldásokat kínáljanak, amelyek könnyedén kielégítik az üzleti igények széles skáláját, mint például az elemzés, számítás, tárolás és kommunikáció.
A SaaS számos előnnyel rendelkezik:
- A SaaS-alkalmazások gyorsan telepíthetők
- a koncepció meglehetősen megfizethető
- minimális infrastruktúra
- A SaaS bárhol működhet, ha van internetkapcsolat
- biztonság és biztonsági mentés
- magas elfogadási arány
- hozzáférhetőség és skálázhatóság
- kompatibilitás
Mivel a felhasználónak nem kell SaaS-alkalmazásokat telepítenie és futtatnia saját eszközén vagy adatközpontjában, szabadon hajthat végre egyéb befektetéseket. Emiatt a SaaS tökéletes olyan vállalkozások számára, amelyeknek javítaniuk kell:
- tartalomkezelés
- értékesítési menedzsment
- jogosultság kezelés
- adatbázis-kezelés
- pénzügyi menedzsment
- emberi erőforrás menedzsment (HRM)
- patch kezelés
- projektmenedzsment
Hogyan működik a szoftver, mint szolgáltatás?
A SaaS-szolgáltatások felhőszolgáltatáson keresztül működnek. A felhőszolgáltató saját erőforrásai, hálózata, adatbázisai, szerverei és infrastrukturális szolgáltatásai segítségével tárolja az alkalmazást és a kapcsolódó adatokat. A független szoftverszállító (ISV) felhőalkalmazás-szolgáltatót is igénybe vehet az alkalmazás tárolására saját adatközpontjában.
Az SaaS egyik legnagyobb előnye, hogy a felhasználóknak nem kell a szoftverek beállításával és karbantartásával foglalkozniuk, és nincs szükség szoftverlicencekre.
Az ügyfelek számára hálózati alapú hozzáférést biztosít az alkalmazáshoz. Amikor új funkciókat telepítenek, a felhasználók hozzáférhetnek.
Példák szoftverre, mint szolgáltatásra
A SaaS-piac növekszik és új területekre bővül. Szoftvertermékek és -szállítók széles választékát gyűjti össze. Az egyetlen terméket kínáló kis szolgáltatóktól a felhőkörnyezetben uralkodó erőkig, mint például a Google és az AWS. Az egyik legjobb dolog a SaaS-termékekkel kapcsolatban, hogy sokszínűek.
Az informatikai üzleti elemző eszközöktől és a helpdesk szoftver megoldásoktól a videó streaming szolgáltatásokig terjednek. Vannak SaaS-megoldások is olyan monumentális üzleti alkalmazásokhoz, mint a számlázás, ügyfélkapcsolat-kezelés, értékesítés-menedzsment, e-mail stb.
A SaaS termékek legfigyelemreméltóbb példái közé tartozik:
- Salesforce
- LiveAgent
- Google Workspace alkalmazások
- Microsoft 365
- HubSpot
- Trello
- Netflix
- Zoom
- Zendesk
- DocuSign
- Slack
- Adobe Creative Cloud
- Shopify
- Mailchimp
Melyek a SaaS-alapú szolgáltatások fő előnyei?
A SaaS számos előnnyel jár, de kiemeljük a legfontosabbakat.
A SaaS lehetővé teszi a kifinomult alkalmazások elérését – nem szükséges, hogy a felhasználó vásároljon, telepítsen, karbantartson vagy frissítsen szoftvert, köztes szoftvert vagy hardvert. A korlátozott erőforrásokkal rendelkező vállalkozások még a legkifinomultabb vállalati szoftvereket is megengedhetik maguknak, mint például a CRM és az ERP.
A felhasználók csak az általuk használt szolgáltatásokért fizethetnek – a Saas lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy erőforrásokat takarítsanak meg azáltal, hogy automatikusan skálázzák a használat szintjének megfelelően.
Hozzáférés az ingyenes ügyfélszoftverhez – a felhasználóknak csak webböngészőre van szükségük a legtöbb SaaS-alkalmazás futtatásához.
Könnyű munkaerő-mobilizálás – A SaaS-alkalmazások futtatásához csak internetkapcsolatra és eszközre van szükség. Ezért tökéletes megoldást jelentenek azoknak a vállalatoknak, amelyeknek gyakran kell mozgósítaniuk munkaerőt anélkül, hogy a biztonsági problémák miatt aggódnának.
Alkalmazásadatok elérése bárhonnan – mivel a SaaS-alkalmazások a felhőben tárolják az adatokat, bárhonnan, bármikor elérheti azokat.
Mitől lesz a szoftver SaaS?
A SaaS jellemzői között szerepel:
- több bérlős modell
- automatizált kiépítés
- egyszeri bejelentkezés
- előfizetés alapú számlázás
- magas rendelkezésre állás
- rugalmas infrastruktúra
- adatbiztonság
- alkalmazásbiztonság
- sebességkorlátozás/QoS
- audit
Mennyibe kerül a SaaS?
Sok árképzési modell előfizetéses alapon működik. A felhasználók előfizetési díjat vagy havi díjat fizetnek. Íme néhány árazási modell, amelyek az előfizetési modellen alapulnak:
- ingyenes vagy hirdetés alapú – ingyenes szolgáltatás
- átalánydíj – éves vagy havi előfizetési díj
- felhasználónként – fix előfizetési ár minden felhasználó számára
- felhasználónkénti szintek – egyetlen előfizetési modell több felhasználó számára
- felhasználás alapú vagy fizessen menet közben
- funkció alapú szintek
- freemium
Létrehozhatok és testreszabhatok szoftvert szolgáltatásként?
A Saas szükséges a folyamatos üzleti növekedés eléréséhez. Így hozhat létre saját SaaS-t 4 lépésben.
1. Kutassa fel a piacot
A globális SaaS-piac hemzseg a megoldásszolgáltatóktól, ami csak növeli az azonnali megoldások fejlesztésének szükségességét. Kezdje a piac kutatásával, hogy megértse a célközönségét, fő kéréseit, alapvető jellemzőit, valamint versenytársait. Ismerje meg az általuk elfogadott üzleti modelleket is.
2. Készítsen tervet a termékéhez
A termék tervezésének tartalmaznia kell a SaaS-megoldás funkcióit és szolgáltatásait, valamint az azt használó ügyfélkört. Ezenkívül meg kell értenie egy ilyen megoldás visszatérő szükségességét.
Ha megérti, hogy mi motiválja célközönségét a termék használatára, akkor képes lesz olyan megoldást létrehozni, amely kezeli a konkrét fájdalmas pontjaikat. Meg kell terveznie az árstratégiát és a marketing kampányt is, hogy megfelelően reklámozza termékét.
3. Határozza meg SaaS-követelményeit
A SaaS-terméknek a következő funkciókkal kell rendelkezniük:
- több bérlős architektúra
- alkalmazás- és adatbiztonság
- frontend UI/UX dizájn
- háttéradatkezelés
- harmadik féltől származó integrációk
felhasználói elemzés és monitorozás
4. Válasszon technológiai halmazt
Minden SaaS-megoldásnak két létfontosságú aspektusa van – a frontend (ügyféloldali) és a háttér (kiszolgálóoldali). A frontendhez olyan eszközökre lesz szüksége, mint a CSS, HTML, valamint a JavaScript (Vue.js, Angular és React).
A háttérrendszerhez biztonságos, méretezhető és gyors keretrendszerekre van szükség, mint például a Ruby on Rails, a .Net, a Laravel vagy a Python. A szerverekre is gondolni kell. Válasszon ezek közül:
- külső szerverek
- fizikai szerverek
- távoli szerverek
Improve your customer service
Create memorable customer experiences with LiveAgent that boost revenue.
Frequently Asked Questions
Mi a szoftver, mint szolgáltatás?
A SaaS egy olyan megoldás, amely lehetővé teszi a felhasználók számára a felhőalapú alkalmazások elérését az interneten keresztül. Egy ilyen megoldást alkalmazhatnak alkalmazások online környezetben való összekapcsolására.
Mire használható a SaaS?
Használható CRM-hez, tartalomkezeléshez, értékesítés-menedzsmenthez, hozzáférés-kezeléshez, adatbázis-kezeléshez, pénzügyi menedzsmenthez, HR-kezeléshez, patch-kezeléshez, projektmenedzsmenthez stb.
Hogyan működik a szoftver, mint szolgáltatás?
A SaaS szolgáltatásmodellek felhőalapú szállításon keresztül működnek, mentesítve a felhasználót a szoftver-infrastruktúra telepítésének és kezelésének szükségessége alól. A szolgáltató egyszerűen lehetővé teszi a felhasználó számára, hogy hálózati alapú hozzáférést kapjon a SaaS alkalmazáshoz.
Melyek a példák a szoftverre, mint szolgáltatásra?
A SaaS legjobb példái az olyan megoldások, mint a Salesforce, Microsoft 365, HubSpot, LiveAgent, Zoom, Netflix, Mailchimp és még sok más.
Melyek a SaaS-alapú szolgáltatások fő üzleti előnyei?
A SaaS fő előnyei közé tartozik a hozzáférhetőség, a működési menedzsment, a megfizethetőség, a méretezhetőség, az elemzés és a fokozott biztonság.
Mitől lesz a szoftver SaaS?
A többbérlet, az automatizált kiépítés, a magas rendelkezésre állás, a felhőalapú kézbesítés, az adatok és az alkalmazások biztonsága a SaaS szoftver fő jellemzői.
Mennyit kap a SaaS-tól?
Mivel a SaaS-megoldások több előfizetési modellt is kínálnak, egyedi igényei alapján eldöntheti, hogy mekkora szolgáltatást szeretne tőlük.
Hogyan készíthetek szoftvert szolgáltatásként?
Fentebb megbeszéltük a szükséges lépéseket. A folyamat egyszerűsítéséhez fel kell kutatnia a piacot, meg kell terveznie a terméket és annak jellemzőit, és ki kell választania a megfelelő technológiát és szervereket.
[0] cURL error 28: Operation timed out after 59001 milliseconds with 0 bytes received (see https://curl.haxx.se/libcurl/c/libcurl-errors.html) for https://api.flowhunt.io/v2/flows/9974346d-2827-40c9-a9b7-d6fd5ece2a4b/8ffdeae2-0a81-4797-9106-1af7f5eda6f4?workspace_id=70ff1135-5ce6-42a7-8abe-ec03f58e828e
Szolgáltatási menedzsment szoftver
Fedezze fel a Szolgáltatási Menedzsment Szoftver előnyeit, amely segíti vállalatát az ügyfélszolgálat optimalizálásában, költségcsökkentésben és időmegtakarításban. Próbálja ki a LiveAgentet ingyen, kötöttségek nélkül, és javítsa ügyfél-elégedettségét hatékony integrációkkal és automatizált megoldásokkal!
Helpdesk szoftver a SaaS számára
Fejlessze SaaS vállalkozását a LiveAgent helpdesk szoftverrel, csökkentse az ügyfelek lemorzsolódását! Ingyenes próba elérhető.