Mi az a tárcsázott szám azonosító szolgáltatás?
A tárcsázott szám azonosító szolgáltatás (más néven DNIS) egy távközlési szolgáltatás, amelyet vállalatoknak adnak el, és amely lehetővé teszi számukra, hogy meghatározzák, melyik számot tárcsázta az ügyfél, hogy elérje őket. A DNIS szolgáltatás engedélyezéséhez a telefontársaság DNIS számot küld a fogadó telefonhálózatnak a hívás csatlakoztatása előtt. A DNIS szám, amely jellemzően 4-10 számjegyből áll, ezután a bejövő ügyfélhívások hatékony átirányítására szolgál a vállalat által nyújtott hatékony telefonszolgáltatás elérése érdekében.
A DNIS adatokat ritkán használják egyedül. Más hívásazonosítási funkciókkal együtt a tárcsázott szám azonosító szolgáltatás széles körben alkalmazható olyan cégeknél, amelyek külön számokkal rendelkeznek a különböző helyszínekhez vagy különböző termékcsaládokhoz. Ingyenes telefonszámokkal használva a vállalati telefonrendszer fogadja a bejövő ügyfélhívást, és a DNIS információk alapján átirányítja azt egy megfelelő részlegre vagy egy speciális IVR (Interactive Voice Response) menübe. Ez különösen hasznos azoknál a call centereknél, ahol jellemzően magas a bejövő hívások mennyisége.
Hogyan működik a tárcsázott szám azonosító szolgáltatás?
Technikai szempontból a tárcsázott szám azonosító szolgáltatás úgy működik, hogy a DTMF (kettős hangú, többfrekvenciás) számjegyeket továbbítja a feldolgozó egységhez. Egy speciális mechanizmus dekódolja a „jeleket”, és vagy megjeleníti, vagy elérhetővé teszi azokat a hívásfeldolgozó alkalmazás számára a fogadó végén. Az ACD (automatikus híváselosztás) a többcsatornás útválasztás középpontjában áll, és a DNIS-t alkalmazza elsődleges hívásirányítási mechanizmusként. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy amikor az ügyfelek telefonszámuk valamelyikével hívják a szervezet hívóközpontját, a hívásközpont szoftver DNIS-útválasztást alkalmazva irányíthatja a bejövő telefonhívásokat a megfelelő osztályokra, ügynökökre, vagy különböző IVR-parancsfájlokat indíthat el.
Built-in call center with awesome features
Sign up for a 14-day free trial and discover all that LiveAgent has to offer.
Összességében a DNIS hatékony folyamatot biztosít az ügyfelekkel folytatott telefonos kommunikációhoz, és segíti a szervezeteket a kivételes ügyfélélmények biztosításában. Azon kívül, hogy a bejövő ügyfélhívásokat a megfelelő címzetthez irányítja, megfelelő üzeneteket is indíthat a hívók számára személyre szabott IVR-szkriptekben, a hívó által tárcsázott célszám alapján. Íme néhány példa arra, hogyan használják a DNIS-t a call centerekben.
- Több termékcsalád támogatása
A call center különböző ingyenes számokat biztosíthat az egyes támogatott terméksorokhoz. A DNIS segít megkülönböztetni ezeket a vonalakat, és lejátssza a megfelelő IVR szkripteket, vagy átirányítja a bejövő hívásokat az ügynökcsoportokhoz, megfelelő készségekkel.
- Többnyelvű ügyfélszolgálat
A több földrajzi helyet kezelő call center különböző ingyenes számokat kínálhat minden támogatott nyelvhez. A DNIS adatok arra szolgálnak, hogy az ügyfél telefonhívásait megfelelő ügynökökhöz irányítsák a nyelvi követelmények alapján.
- Több ügyfél támogatása egy ügynökkel
Ha egyetlen hívásközpont-ügynök van kijelölve több ügyfélfiók vagy több termékvonal kezelésére egyetlen fiókból, akkor a DNIS használható a hívás céljának osztályozására és az ügynök hatékony támogatásának biztosítására.
- A call center mutatóinak javítása
A DNIS a pontos hívásirányítás révén segít javítani a legkritikusabb call center mutatókat, például az első hívásban a megoldási arányokat, az ügynöki teljesítményt és az ügyfelek elégedettségi mutatóit.
- Egyszerűsített call center műveletek
A DNIS kulcsfontosságú szerepet játszik a call center működésének egyszerűsítésében. Például a DNIS információ alapján a call center szerver eldöntheti, hogy a bejövő hívást sorba kell-e állítani, és egy megfelelő ügynökhöz vagy ügynökcsoporthoz kell csatlakoztatni, vagy egy adott IVR önkiszolgáló menübe kell irányítani.
Mi a különbség a tárcsázott szám-azonosító szolgáltatás (DNIS) és az automatikus szám-azonosítás (ANI) között?
Az ANI (Automatic Number Identification) egy távközlési szolgáltatás, amely megadja a hívás fogadójának a hívó fél hívószámát. Annak érdekében, hogy a telefon kezelőinek ne kelljen manuálisan kérniük a hívó fél számát egy díjköteles híváshoz, az AT&T létrehozta az ANI-t belső távolsági számlázás céljából.
A tárcsázott számazonosító szolgáltatás (DNIS) és az automatikus számazonosítás (ANI) egyaránt a távközlési hálózat jellemzői – célja, hogy a telefonhívás címzettjének több információt biztosítson a bejövő kapcsolatról.
Míg a DNIS azonosítja a hívó fél által tárcsázott számot, az ANI megjeleníti a kapcsolatot létrehozó telefonszámot. Ezért a DNIS és az ANI abban különbözik, hogy az eredeti tárcsázott rendeltetési számot vagy a forrás telefonszámot adják-e meg a címzettnek.
Call and respond
Gain complete control over the flow of the outbound and inbound calls with LiveAgent's call center software.
Frequently Asked Questions
Mi az a tárcsázott szám azonosító szolgáltatás?
A tárcsázott szám azonosító szolgáltatás (DNIS) a távközlési szolgáltatók által kínált szolgáltatás, amely segít a hívásfogadónak azonosítani a hívott számot. Azok a telefonközpontok, amelyek magas bejövő hívásokkal és több vonallal érkeznek, a DNIS-szolgáltatások célfogyasztói. A DNIS támogatja a call center szoftvereket a hatékony hívásirányítási és híváskezelési folyamatokban. Azt is meghatározza, hogy a hívó fél által tárcsázott szám alapján melyik IVR-szkriptet kell aktiválni.
Hogyan működik a tárcsázott szám azonosító szolgáltatás?
A DNIS úgy működik, hogy továbbítja a kettős hangú, többfrekvenciás számjegyeket (általában 4-10 számjegyet), amelyeket a hívó fél a hívás beállítása során tárcsázott az ügyfél telefonrendszerébe. Ezeket az adatokat a hatékony bejövő hívásirányításhoz használják fel, és lehetővé teszik a hívó személynek a megfelelő ügynökhöz vagy ügynökcsoporthoz való irányítását. Például a call center számos ingyenes számot biztosíthat a különböző termékcsaládokhoz vagy többnyelvű ügyfélszolgálathoz. A DNIS biztosítja, hogy a hívókat az igényeiknek leginkább megfelelő ügynökökhöz irányítsák.
Mi a különbség a tárcsázott szám azonosító szolgáltatás és a hívóazonosító között?
A tárcsázott számazonosító szolgáltatás (DNIS) és a hívó azonosító - amely némileg hasonlít az automatikus számazonosításhoz (ANI) - célja, hogy a hívás fogadásakor megadja a hívás fogadójának a bejövő hívás tényleges telefonszámát. De a DNIS úgy lett kialakítva, hogy a hívás címzettjének megadja az eredeti célszámot. Ugyanakkor a hívóazonosító megadja az eredeti hívó számát (a hívó fél nevével együtt, ha rendelkezésre áll).
Ha többet szeretne megtudni a tárcsázott szám azonosító szolgáltatás működéséről, érdemes elolvasni a cikket arról, hogyan működik a tárcsázott szám azonosító szolgáltatás. Ez a cikk részletesen bemutatja, hogyan segíthet ez a szolgáltatás a hívások kezelésében.
Ha kíváncsi arra, milyen különbségek vannak a tárcsázott szám-azonosító szolgáltatás (DNIS) és az automatikus szám-azonosítás (ANI) között, olvassa el a cikket a különbségekről. Ez a leírás segít megérteni, hogyan különböznek ezek a technológiák egymástól.
Fedezze fel, hogyan egyszerűsíthetik a telefonos tárcsázók a call center működését! Automatizálja kimenő hívásait kézi vagy automatikus tárcsázókkal, és növelje ügynökei termelékenységét akár 300%-kal. Próbálja ki a LiveAgent click-to-call funkcióját ingyenesen, és tapasztalja meg a hatékony ügyfélszolgálatot!
Fedezze fel a VoIP tárcsázók világát! Ez a szoftver lehetővé teszi kimenő hanghívások kezdeményezését internetkapcsolaton keresztül, növelve az élő kapcsolatok számát és az ügynöki teljesítményt. Ismerje meg a különböző tárcsázótípusokat, mint a prediktív, gyorstárcsázók, és még sok más. Próbálja ki a LiveAgent szoftverét ingyen, és tapasztalja meg a hatékonyság növekedését a call centerében!