Mi az a VoIP hívás?
A VoIP (Voice over Internet Protocol) hívás az internetkapcsolaton keresztül történő telefonálásra utal. Előnyösebb, mint a hagyományos telefonrendszerek, mivel nem igényel hardver telepítést. Ezenkívül a VoIP mobilitást és rugalmasságot biztosít, titkosítja a kommunikációt, és korlátlan hívást kínál a hagyományos telefonvonalak költségének töredékéért.
A felhőalapú VoIP-szolgáltatók többet kínálnak, mint VoIP-hívások kezdeményezésének és fogadásának lehetőségét. Rögzítheti őket, engedélyezheti a hívásvárakoztatást és -átirányítást, testreszabhatja a hívóazonosítóit, és a VoIP-tárcsázóval hangpostaüzeneteket küldhet e-mailekre. Sok hosztolt VoIP szolgáltatás még üzenetküldő hálózatot is tartalmaz csoportos csevegésekhez és azonnali üzenetekhez.
Hogyan működik a VoIP hívás?
A VoIP technológia az analóg jeleket digitális audiojelekké alakítja. Adatcsomagokat továbbít az interneten keresztül, így segít csatlakozni bármely céleszközhöz, ahogyan azt rendszeresen teszi, csak telefontársaság nélkül.
Íme, hogyan működik:
- Minden alkalommal, amikor VoIP tárcsázót használ, a rendszer értesíti a hosztolt VoIP szolgáltatót, aki információt kap a hívni kívánt személyről vagy cégről.
- A szolgáltató kezdeményezi a hívást, és adatcsomagokat küld a telefonról a céleszközre.
- A rendszer ezután adatcsomagokat küld a telefonjára, digitális audiojellé alakítva azokat.
- VoIP-szolgáltatója ugyanúgy irányítja a bejövő hívásokat, a bejövő hívások felülete pedig a hívóazonosítót mutatja.
A Voice over Internet Protocolt bármely mobileszközön és hagyományos telefonon is használhatja. Ez utóbbihoz olyan kapcsolati főhálózatokra van szükség, amelyek segítik a szabványos telefonkészülékek VoIP protokollokkal való működését.
Az eszköztől függetlenül a szolgáltató a hitelesítéshez eszközt okent ad, amely rendszeres frissítést igényel.
Miért használjam VoIP-et konferenciahívásomhoz?
A felhőalapú VoIP szolgáltatás lehetővé teszi, hogy bárhol és bármikor kezdeményezzen és fogadjon telefonhívásokat. Ez azt jelenti, hogy soha nem fog lemaradni egy konferenciahívásról, ha nincs az irodában. Ez nem így van, ha csak a helyszíni vállalati hálózatokra támaszkodik. Ha otthonról dolgozik, akkor a VoIP kézenfekvő választás.
Függetlenül attól, hogy milyen típusú hálózatot és internetkapcsolatot (DSL, kábel vagy üvegszálas) használ, zökkenőmentesen kezdeményezhet és fogadhat hívásokat. Ezenkívül megtakaríthatja a telefonszámlát, ami különösen fontos, ha vállalkozása sok nemzetközi hívást foglal magában, mivel a nemzetközi hívások rendkívül költséghatékonyak a VoIP segítségével.
A VoIP titkosítást és hívásrögzítést kínál, így minden kommunikációja biztonságos lesz, és elmenthető későbbi használatra.
Még az Ethernet interfész segítségével is csatlakoztathatja mobiltelefonját jelenlegi VoIP-kommunikációs szoftveréhez. Lehetővé teszi a konferenciahívásokhoz való csatlakozást útközben egy mobilalkalmazáson keresztül, vagy otthon, asztali szoftverrel. A VoIP rendszer üzenetküldő hálózatát hangposta- és azonnali üzenetek küldésére is felhasználhatja.
A jövőbeli szoftverkiadások új funkciókat fedezhetnek fel, de ezek bőven elegendőek az egyszerűsített üzleti kommunikációhoz.
Mi szükséges a VoIP hívásokhoz?
A VoIP használatának megkezdéséhez a következőkre lesz szüksége:
- Stabil szélessávú internetkapcsolat – mindegy, hogy milyen típusú hálózatot használ, feltéve, hogy nagy sebességű kapcsolatot kínál.
- VoIP- vagy IP-telefon – a VoIP-tárcsázó a hagyományos vezetékes telefonok összes funkciójával rendelkezik, kivéve, hogy Ethernet-kábelen vagy Wi-Fi-n keresztül csatlakozik az internethez.
- VoIP szoftver asztali vagy mobileszközökhöz – erre a megoldásra szüksége lesz a hosztolt VoIP szolgáltatások asztali számítógépén, laptopján, táblagépén vagy mobiltelefonján történő használatához. VoIP szolgáltatója hozzáférést biztosít egy dedikált mobiltelefon-alkalmazáshoz, így a személyes telefonszám helyett használhatja üzleti telefonszámát. Szüksége lesz egy fejhallgatóra vagy egy minőségi mikrofonra hangszórókkal ahhoz, hogy eszközét a VoIP telefonszolgáltatáshoz csatlakoztassa.
- VoIP adapter – szüksége lesz egy ATA-ra (analóg telefonadapterre), ha továbbra is használni szeretné analóg telefonját. Az ATA-k az analóg telefonokat VoIP-kompatibilis eszközökké alakíthatják, de nem teszik lehetővé az összes többi funkciót, például a felvételeket vagy a konferenciahívásokat. A hagyományos telefonok az IP-telefonokhoz hasonlóan csak az interneten keresztül kezdeményezhetnek hívásokat.
Honnan tudhatom, hogy van-e VoIP hívásom?
Ön nem. Akár VoIP telefont, akár ATA-t használ, ugyanúgy fogadja a hívásokat, mint általában. Ha a felhőalapú VoIP-szolgáltatótól származó asztali vagy mobilalkalmazást használja, minden bejövő hívást az alkalmazáson keresztül fogad.
A különböző VoIP-megvalósításoktól függetlenül minden kimenő és bejövő hívást leegyszerűsít, és csökkenti a telefonszámláit.
Ingyenesek a VoIP hívások?
Számos szolgáltató kínál ingyenes VoIP szolgáltatásokat; néhányan még ingyenes nemzetközi híváscsomagot is kínálnak bizonyos országok számára. Gyakran azonban nem tartalmaznak olyan speciális funkciókat, mint a hívásvárakoztatás és -rögzítés, az IVR (Interactive Voice Response) vagy az automatikus kezelők, az üzenetküldés, a hangposta e-mail-szolgáltatások, valamint a harmadik féltől származó megoldásokkal, például élő csevegő szoftverekkel való integráció.
A fizetős VoIP-megoldások tartalmazzák ezeket és sok más funkciót, amelyek jellemzően versenyképes áron érhetők el. Ezenkívül számos megoldással integrálhatja őket, beleértve az ügyfélszolgálat egyszerűsítése érdekében olyan help desk szoftvereket, mint a LiveAgent.
Ezenkívül a fizetős VoIP megoldások nagyobb megbízhatóságot, biztonságot, jobb teljesítményt és alacsonyabb késleltetést biztosítanak, mivel általában csúcsminőségű hálózatokkal és nagyobb sávszélességgel rendelkeznek. Ezek döntő tényezők a VoIP szolgáltató kiválasztásánál.
A Spearline, a Cisco és sok más iparági szakértő szerint a VoIP telefonhívások elfogadható egyirányú késleltetése 20 ms. A 150 ms-os hálózati késleltetés is elfogadható, mivel alig észleli a különbséget. Ezen túlmenően bármi jelentősen csökkentheti a hívás minőségét.
Ha van VoIP szolgáltatásom, kit hívhatok?
A szolgáltatótól függően bárkit felhívhat, függetlenül attól, hogy hol van, vagy csak egy másik VoIP-felhasználót, ha ugyanazt a szolgáltatást használja. Ha a választott szolgáltatás nem korlátozza a felhasználókra, akkor helyi, távolsági és nemzetközi hívásokat is kezdeményezhet.
Ready to choose your VoiP provider?
LiveAgent offers integrations with various providers, so you can choose the right one for you.
Frequently Asked Questions
Mi az a VoIP hívás?
A VoIP hívás az interneten keresztüli audiohívások létrehozását jelenti, így megkerülve a telefontársaságokat.
Hogyan működik a VoIP hívás?
A VoIP az analóg hangjeleket digitálissá alakítja, így adatcsomagokat továbbít az interneten, és lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy telefontársaság nélkül kezdeményezzenek és fogadhassanak hívásokat.
Miért használjam a VoIP-et konferenciahívásomhoz?
A VoIP lehetővé teszi, hogy titkosított konferenciahívásokat kezdeményezzen, fogadjon és rögzítsen – ideális, ha otthonról dolgozik, vagy ha nem szeretne lemaradni egy hívásról, amikor nincs az irodában. Még akkor is, ha személyes telefont használ, a VoIP lehetővé teszi az üzleti szám használatát. Tökéletes választás, ha ingyenes vagy megfizethető nemzetközi hívásokat is szeretne kezdeményezni.
Mi szükséges a VoIP hívásokhoz?
Nagy sebességű internetszolgáltatásra és VoIP telefonra van szükség, míg a VoIP szolgáltatások asztali vagy mobil eszközökön történő használatához VoIP szoftver szükséges. Ha továbbra is analóg telefont szeretne használni, szüksége lesz egy VoIP adapterre.
Honnan tudhatom, hogy van-e VoIP hívásom?
Ön nem. Az Ön VoIP telefonja vagy egy hagyományos ATA-val rendelkező telefonja minden bejövő híváskor csengeni fog. Ha asztali vagy mobil VoIP-alkalmazást használ, akkor a megfelelő alkalmazás(ok)on keresztül fogadja a hívásokat.
Ingyenesek a VoIP hívások?
Ez a szolgáltatótól függ. Néhányan ingyenes hívásokat kínálnak, beleértve az adott országokba irányuló nemzetközi hívásokat is, de általában nem rendelkeznek speciális funkciókkal. A fizetős szolgáltatások számos, a vállalkozások számára előnyös szolgáltatást kínálnak, beleértve a jobb teljesítményt és biztonságot.
Ha van VoIP szolgáltatásom, kit hívhatok?
Ez a választott szolgáltatástól függ. Egyes szolgáltatók csak a felhasználóikra korlátozzák, míg mások lehetővé teszik, hogy bárkivel helyi, távolsági és nemzetközi hívásokat kezdeményezzen.
Fedezze fel, hogyan csatlakoztathatja a Voyced VoIP szolgáltatást a LiveAgent rendszeréhez, hogy még hatékonyabbá tegye ügyfélszolgálatát. Ismerje meg a Voyced integrálásának előnyeit és költségeit. Ha alternatívát keres a Dixa rendszeréhez, vegye szemügyre a Dixa alternatíva oldalunkat. Itt megtudhatja, miért lehet a LiveAgent a jobb választás ügyfélkezelési igényeihez. Ha softphone szoftvert keres vállalkozása számára, nézze meg a legjobb softphone szoftver oldalunkat. Ismerje meg, miért választják a magyar vállalkozások a LiveAgent softphone megoldásait.
Fedezze fel a VoIP telefonok világát a LiveAgent segítségével! Takarítson meg költségeket és élvezze a rugalmas kommunikációt a fejlett, internetalapú technológiával működő digitális telefonokkal. Tudjon meg többet a VoIP telefonok működéséről, típusairól és előnyeiről. Kezdje el ingyen a felhőalapú telefonrendszer használatát, és tapasztalja meg a modern kommunikáció előnyeit most!
Fedezze fel, hogyan javíthatja vállalkozását a VoIP hívásrögzítéssel! Növelje ügyfélszolgálati teljesítményét és oldja meg az ügyfél-vitákat biztonságos hívásrögzítéssel. Ismerje meg a manuális és automatikus rögzítés előnyeit, valamint a jogi követelményeket! Kezdje el ingyenes fiókját a LiveAgenttel!
VoIP hívás blokkolása: Minimalizálja a kellemetlen és zavaró VoIP hívásokat különféle alkalmazásokkal és szűrőkkel, növelve ezzel a termelékenységet és hatékonyságot. Tudja meg, hogyan blokkolja a nem kívánt hívásokat, és állítsa be a megfelelő alkalmazásokat a spam hívások felismerésére és szűrésére. Látogasson el oldalunkra, hogy megtudja, hogyan tarthatja távol a telemarketingeseket és külső elemző cégeket egyszerű lépésekkel.